Equipe sadel

Tingeling123

Trådstartare
Jag ska köpa en sadel ifrån equipe, en hoppsadel emporio 17. På under sidan står det 17N1944051
Vad betyder detta?
 
Det är sitsstorlek (17 tum), kåpstorlek (N) och sadelns unika serienummer. Sen är jag lite osäker, ordningen ser ut att vara lite annorlunda än på min equipe, men kanske att 19 är tillverkningsår? På min sadel står dock tillverkningsår i slutet på sifferraden.. Finns det inga fler siffror eller bokstäver? Det brukar stå med även paneler och bomvidd.
 
744F31F4-E267-4027-8EC3-82A1063A474F.png
 
Så står det bara! Den är köpt beganad 2018 så den är äldre än så, vet inte ens om modellen finns idag att köpa..
 
Så står det bara! Den är köpt beganad 2018 så den är äldre än så, vet inte ens om modellen finns idag att köpa..
Det tillkom ju en siffra där på slutet så jag skulle gissa att den är tillverkad 2014 :)
Alltså:
17 tum sits
Normal kåpstorlek
Tillverkad 2014

Om du vill ha mer info (paneler, bomvidd) kan du säkert vända dig direkt till Equipe med serienumret.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
728
Senast: ako
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 189
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp