Equipe, vilken ordning beteckning?

FruS

Trådstartare
Funderar på i vilken ordning bomvidd och panelinformationen skrivs på kåpan på en Equipe sadel?
T ex 17 M +1
Betyder det att sadeln är 17' Mediumbom och +1 uppbyggd panel?
Eller tvärtom? 😅

Eller betyder alltihop något annat? 🤣
Förvirrad...
 
Panel först, bomvidd sist!
I ditt fall 17 tum, M paneler och +1 bomvidd 😊
Nu snyltar jag lite på TS tråd... Vet du @MiniLi vad den här Equipe-numreringen betyder? 17 N, betyder det 17” och normal bom? Isf, vad betyder resten?
 

Bifogade filer

  • 0549C59A-A9EA-464E-8D16-C48B61AF9AD1.jpeg
    0549C59A-A9EA-464E-8D16-C48B61AF9AD1.jpeg
    36,6 KB · Visningar: 394
Nu snyltar jag lite på TS tråd... Vet du @MiniLi vad den här Equipe-numreringen betyder? 17 N, betyder det 17” och normal bom? Isf, vad betyder resten?
Jag tror N betyder normalkåpa. Iaf på min står det 17N och den är 17 tum med normala kåpor.
Övriga siffror vet jag inte.. Jag har en ny equipe och märkningen ser lite annorlunda ut på min..
 
@WBanna så här ser märkningen ut på min:
0A218C6C-F83E-4A9F-AAFD-9D18BB99F8A6.jpeg


Om det är till någon hjälp så är det:
17 = sits, N = kåpstorlek, sen är det nog serienumret som avslutar med tillverkningsår.
Undre raden Dolems tror jag står för Dressage Olympia Special, M-paneler och +1 i bomvidd.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Kan någon förklara storlekarna på equipe-sadlarna för mig? Ibland heter de +1 +2. Vet att +1 då är fram på sadeln och +2 har något...
Svar
1
· Visningar
2 460
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej , jag sitter funderar påhur gammal min equipe sadel är, Någon som kan tyda serienumret på en equipe sadel ? Serienumret 17N0904039...
Svar
0
· Visningar
2 882
Senast: 950225
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: Spyro192
·
Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 379
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp