Bukefalos 28 år!

Muninn

Trådstartare
Jag har sökt, men inte hittat svar...
Letar sadel och har hittat en begagnad Equipe Island. Heter den bara så eller vet ni vilken modell som syftas på? Har letat på Equipes hemsida men där finns bara de nya modellerna. Vet så mycket som att det inte är ice mono iallfall.... Har det funnits en "island" eller är det emporio? ice? Står modellen någonstans på sadeln, så jagk an leta efter det när jag får se den?

Men, viktigare än så är bomvidden. Den här är +1.5, vad motsvarar det i grader c.a? Och vet någon hur mycket det kostar att ändra bomvidden och om man måste skicka iväg den för det eller om det görs här i sverige? (Jag har ändrat på en Prestige, så det vet jag var jag gör, men vet inte var man kan värma om Equipe....)

Jättetacksam för lite hjälp! :bow:
 
Jag har sökt, men inte hittat svar...
Letar sadel och har hittat en begagnad Equipe Island. Heter den bara så eller vet ni vilken modell som syftas på? Har letat på Equipes hemsida men där finns bara de nya modellerna. Vet så mycket som att det inte är ice mono iallfall.... Har det funnits en "island" eller är det emporio? ice? Står modellen någonstans på sadeln, så jagk an leta efter det när jag får se den?

Men, viktigare än så är bomvidden. Den här är +1.5, vad motsvarar det i grader c.a? Och vet någon hur mycket det kostar att ändra bomvidden och om man måste skicka iväg den för det eller om det görs här i sverige? (Jag har ändrat på en Prestige, så det vet jag var jag gör, men vet inte var man kan värma om Equipe....)

Jättetacksam för lite hjälp! :bow:

Jag har en Equipe ice mono, på hemsidan står det utskrivet icelandic (och mono om det är enkelkåpa). Kan det vara en icelandic med dubbelkåpa du hittat? :)
 
Mycket möjligt! Nu vet jag iallfall vad jag ska leta efter när jag får se sadeln... hoppas verkligen den passar i vidd också, fick reda på idag att det kostar 2250 kr att ändra bomvidden och det görs i Halmstad. Inte superlångt men ändå, ett smärre projekt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 560
Senast: ylvalill
·
Utrustning Har i dagsläget en prestige Bellagio med bomvidd 33 som passar hästen bra, men då sadel inte passar mig behöver jag byta och är just nu...
Svar
2
· Visningar
1 896
Senast: Reville
·
Utrustning Jag måste tydligen ge mig på det här med att leta sadel till nya hästen. Det var många år sedan jag var tvungen att leta sadel och har...
Svar
4
· Visningar
1 923
Senast: Maoam
·
Utrustning Behöver byta sadel på min häst och är mycket förtjust i Equipe! De är dock lite för dyra nya, så jag letar efter en bättre begagnad. Har...
Svar
2
· Visningar
2 630
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp