Bukefalos 28 år!

Equiterapeft

W

Whatahotgirl

Vad kan en equiterapeft göra?
Har ett holländskt sto som har tappat jättemycket muskler på halsen och även fast jag rider varierande och tränar mycket så kommer inga muskler tillbaka. Hon hade fin fina muskler när jag köpte henne och jag tränar för tränare 2ggr/vecka (btränare)
tror ni att en equiterapeft kan lösa våra problem?
 
Sv: Equiterapeft

det beror helt på orsaken men en ET kan ju kolla om hon har nån låsning eller stelhet nånstans som hindrar henne att sätta muskler
 
Sv: Equiterapeft

Om en equiterapeut kan lösa problemet beror på vad det är för problem ni har. En genomgång av muskler och leder kan visa dig var problemet sitter. I hästen, i utrustningen, i ryttaren. Var på halsen tappar hästen? Tappar den även bakom skulderbladet, ländryggen eller någon annanstans på kroppen?
 
Sv: Equiterapeft

Kan också vara fodermässigt.. Har den uträknad foderstat?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 048
Senast: Badger
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: movi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 560
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
1 724
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp