Er favoritparfym?

95johsv

Trådstartare
Finns det fler parfymälskare? :love:

Har ni många olika parfymer eller håller ni er till en? Eller har ni blandat någon egen?

Jag börjar dra mig mer och mer åt ekologiska parfymer nu. Gillar att de kan blandas och att vissa håller doften så länge på kroppen. Dock tycker jag det är så svårt att få prova dem! Online finns de ju, men inte som prover :-(

Mitt mål med parfym att att dofta mig, utan att dofta på långt håll. Dvs min doft är för mig, partner, nära vänner man ger en kram osv.
 
Sv: Er favoritparfym?

Min allra bästa:

Generate.ashx


Min eviga favorit som jag inte kan sluta med:

4d2a90c74a5fb_o.600.jpg
 
Sv: Er favoritparfym?

Älskar parfymer men har en som varit favorit sen jag var 14-15 o har alltid en sån hemma, men det andra byts ut hela tiden o samma kommer sällan igen.

Detta är min favorit
196485.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Er favoritparfym?

Miss Dior Cherie är min stora favvo :love:
nd.11588.jpg


Har även en egenkomponerad (tillfälligt slut hemma hos mig dock) som jag tycker mycket om, och för tillfället använder jag ganska ofta en body mist från Victoria Secret till vardags:
smn036-x.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Er favoritparfym?

Har använt samma parfym de senste 17 åren eller så och det är Laura från Laura Biagiotti.

la17_1.jpg
 
Sv: Er favoritparfym?

Jag gillar en doft av ros. Min favorit är Chloé Intense, men jag skulle önska att jag hittade en parfym som har samma doftnot men som luktar mindre starkt.
 
Sv: Er favoritparfym?

Britney Spears -Fantasy, utan tvekan. Året om alltid.

fantasy20britney20spears_fem_86921632.jpg


Får alltid så grymt mycket komplimanger och frågor vad det är för parfym jag har ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Er favoritparfym?

RALPH%20LAUREN%20BLUE%20%20FEM.jpg


Min favorit i många år, lite svår att få tag på nu tyvärr :/


Generate.ashx


Favorit de senaste åren!



hugo+boss+women+1.jpg


Upptäckte den här för nåt halvår sen! Inte riktigt min stil kanske, men fastnade för nåt och använder den ofta!
 
Sv: Er favoritparfym?

YSL In love again, CK Eternity och Nina Ricci L'air de temps är mina favoriter. Är inte så förtjust i söta, tunga dofter... Eternity är väl åt det tyngre hållet kanske men jag älskar den högt och rent.

Escadas sommardofter brukar också vara härliga! Jag har en som är en kopia av... en av dem som jag har köpt på Rusta för en femtiolapp som också är ljuvlig, ska leta fram flaskan i någon av mina hundra handväskor och säga vilken det är :D
 
Sv: Er favoritparfym?

Har en ny storfavorit: Lady Million :)!

Men min favorit från 80-talet, Giorgio Beverly Hills, hänger ALLTID med :)...
 
Sv: Er favoritparfym?

Använder CK one och one summer så har ju ny doft varje sommar. Varierar även med CK be
 
Sv: Er favoritparfym?

Denna har jag använt i flera år:
ESCADA_MAGNETISM1vi-vi_zpsc0cdfaf7.gif


Det är min klara favorit och jag letar sällan efter något annat. Den passar min egna kroppsdoft väldigt bra, helt enkelt.
 
Sv: Er favoritparfym?

kl
Jag har massa favoriter, men om jag bara hade fått välja en livet ut hade det varit Alyssa Ashley Vanilla. Den luktar som min barndom, det vill säga som de här dockorna jag hade när jag var liten:
cupcake-doll.jpg

Annars är Cherries in the Air av Escada och Versace Red Jeans for Women, men den sistnämna har jag inte hittat på länge.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 853
Senast: skiesabove
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 403
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 891
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 668
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp