Era bästa icke-existerande ord

Mockajonk - Något man inte vet vad det är. Parenteser - föräldrar. Och som flera nämnt: impregnerad som i imponerad men lite ironiskt.
 
Tidvild? Är det bara jag som använder det?!

Som exempel:
”Vi lär åka nu om vi ska hinna!”
Oj, är klockan redan så mycket, jag är alldeles tidvild!
 
"veckovill" och "dagvill" finns ju men då är det inte vild som åsyftas utan snarare vilsen.

Ja, men just tidVILD har jag växt upp med, mormor sa ofta det,med betoning på D, jag har hela tiden trott att det var när klockan rusat (rusat vilt?) iväg. Men det kanske bara var hon som tagit det fel från dagvill?
 
Infkuencertortellini?! Vad är det? :)
Klart man hoppar in i duschen, vad gör man annars?


Upplänningen här räcker upp handen ^^ säger dock inte kluppit eller klöpp, däremot lös istället för lyste och tröck istället för tryckte.

Västmanland/södra Dalarna här! Här säger vi både klöpp, lös, tröck och framförallt böt (bytte) :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp