Era bästa icke-existerande ord

Min exsambo brukade, när vi var på väg ut, fråga Ska du slå en säkerhetskiss? :meh:

Ja men det gör jag med! Säkerhetskissa alltså. Hela tiden.
Jag skyller på båda mina föräldrar eftersom mamma brukade säga ”Nu måste ni kissa för vi vet aldrig när vi kan få pappa att stanna nästa gång” (han gillade tydligen att köra bil långa sträckor och ville inte stanna så ofta när vi bilade när jag var liten)
 
Ja men det gör jag med! Säkerhetskissa alltså. Hela tiden.
Jag skyller på båda mina föräldrar eftersom mamma brukade säga ”Nu måste ni kissa för vi vet aldrig när vi kan få pappa att stanna nästa gång” (han gillade tydligen att köra bil långa sträckor och ville inte stanna så ofta när vi bilade när jag var liten)
I min familj har det förkortas till "ta en säk".
 
Stödmacka heter det hos oss!

Ordet fiskfrön har jag kommit på. Det är chiafrön, eftersom de innehåller mycket omega-3, så istället för att äta fisk kan man strössla fiskfrön på yoghurten :D
 
Genomsynligt, ett barn som sa det istället för genomskinligt.

Samma barn sa över efteråt istället för efterrätt.

Båda orden används numera i min familj.
 
I vår familj har vi fullt ut anammat det danska språket, så till den milda grad att de fantastiska danska uttrycken spridit sig bland arbetskamraterna.
Exempelvis:
  • Fidus: Sak, odefinierad,eller uppgift
  • Dibbedutt: Definitivt odefinierad pryttel
  • Det gick agurk: Det gick åt helvete
  • Hold da op: Nähä!
Och många fler...
 
Genomsynligt, ett barn som sa det istället för genomskinligt.

Samma barn sa över efteråt istället för efterrätt.

Båda orden används numera i min familj.
Genomsynligt säger vi i min familj också då min lillasyster alltid sa det ( honär 47 nu ). Hon sa även hängkaka=pannkaka , plinplongsylt=lingonsylt och kodamas=pyamas, ord som också används flitigt i familjen.
 
Genomsynligt säger vi i min familj också då min lillasyster alltid sa det ( honär 47 nu ). Hon sa även hängkaka=pannkaka , plinplongsylt=lingonsylt och kodamas=pyamas, ord som också används flitigt i familjen.

Det här barnet i fråga är över 20 år nu :D
 
En av mina vänner har ett barn som, när hen var liten, sa "skalpadda". Det säger jag fortfarande...
 
Min exsambo brukade, när vi var på väg ut, fråga Ska du slå en säkerhetskiss? :meh:

Jag och min bästa kompis säger "Ta en stödkiss". Om man liksom ska gå från ett ställe till ett annat där man inte vet hur faciliteterna är så kan man passa på att ta en stödkiss :D Likaså när vi åkte buss genom Europa, det var lika bra att ta en stödkiss när tillfälle gavs ty man vet aldrig om man fastnar på Autobahn och vill slippa busstoalett!
 
Jag och min bästa kompis säger "Ta en stödkiss". Om man liksom ska gå från ett ställe till ett annat där man inte vet hur faciliteterna är så kan man passa på att ta en stödkiss :D Likaså när vi åkte buss genom Europa, det var lika bra att ta en stödkiss när tillfälle gavs ty man vet aldrig om man fastnar på Autobahn och vill slippa busstoalett!
Vilket bra ord!
 
Förutom att jag tycker att villhöver är världens fulaste ord så fattar jag inte riktigt varför man inte bara säger att man vill ha något. Såg att nån skrev att den "villhöver en ny kamera". Varför inte bara säga att man vill ha en ny kamera? :confused:

För att man egentligen inte behöver en ny kamera. Fast man vill ha en ny kamera. Men behöver egentligen inte. Alltså; villhöver.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp