Era bästa icke-existerande ord

Men när man säger att man vill ha något så påstår man ju inte heller att man behöver det - bara att man vill ha det. Alltså kan man bara säga att man vill ha något?

Jo, men det är väl egentligen bara ett uttryck för impulsiv shoppinglust typ. Man känner ett jättestarkt ha-begär och vet ej hur livet ska fortsätta utan att inhandla prylen. Dvs vill ha den och behöver den. Någon mer logisk förklaring kommer jag nog inte på, men hittepå-ord behöver ju inte bara vara logiska heller.
 
Jo, men det är väl egentligen bara ett uttryck för impulsiv shoppinglust typ.
Ja, det förstår jag :). Men jag förstår fortfarande inte varför man inte bara säger att man vill ha något. Eller uttrycka det på något annat vis (”jag bara måste ha” el dyl) som inte är lika gräsligt fult som hittepåordet ”villhöver”.
 
Ja, det förstår jag :). Men jag förstår fortfarande inte varför man inte bara säger att man vill ha något. Eller uttrycka det på något annat vis (”jag bara måste ha” el dyl) som inte är lika gräsligt fult som hittepåordet ”villhöver”.
Kortare :angel::D
 
Men när man säger att man vill ha något så påstår man ju inte heller att man behöver det - bara att man vill ha det. Alltså kan man bara säga att man vill ha något?
Jag brukar använda det när jag har hittat på ett behov och nästan lyckats motivera för mig själv att det faktiskt är ett behov och inte bara ”vill ha”. Ett sätt att lite skämtsamt motivera onödiga inköp, typ? ”Jag bara måste ha” och liknande låter för mig som något jag behöver på riktigt. :)
 
Ulmekott ^_^ används vanligast i samband med fantasi monster (som heffaklump t ex) och familjens blandras hund med lite av varje i sig när jag var liten :D.

Tror det var min pappa som kom på ordet :p
 
Förutom att jag tycker att villhöver är världens fulaste ord så fattar jag inte riktigt varför man inte bara säger att man vill ha något. Såg att nån skrev att den "villhöver en ny kamera". Varför inte bara säga att man vill ha en ny kamera? :confused:
Håller med! För mig hamnar det i samma liga som ”råkade visst klicka hem”, ”den följde visst med hem” osv. Det är väl bara att stå för sina köp? Eller inte köpa om man nu har ågren för det.
 
Pukater = putäter. Nått som farsan brukar säga

Fruktulöst= värre än fruktansvärt (tror det var tiger i nalle puh som sa så från början)

Schlibb = hunden. Hon är lite schlibbig
 
Jobbar i ett område som förrförrförr låg under vatten så (jordbruks)landskapet är platt och med uppstickande kullar av berg och holmar som man med lite fantasi (jag har mycket) kan en visualisera för sitt inre som aborre-klippor. För länge sen skulle jag kommentera dessa med att säga 'bergsknallar' men det blev 'bergsknullar' och sedan dess blir typ allt med en höjd - bergsknullar för både mig och mina kollegor. Vi säger det som det mest normala ord som helst. Vi är bara tacksamma för att ingen hittills har haft anledning att beskriva något som bergsknullar i patientjournalerna.
 
Villhöver används flitigt!
Sen har sonen alltid sagt ”galun” istället för ”galen”, så det kommer automatiskt för mig nu. ”Jag blir helt galun snart”

Satfläsk är också ett ord jag använder ofta. Och ”slappträske” är något jag säger om mig själv eller om någon annan är lat. ”Idag vart det inte mycket gjort, slappträske fastnade i soffan” ”Det kan väll slappträske göra?” Vet inte vart jag fått det ifrån dock.
 
Villhöver används flitigt!
Sen har sonen alltid sagt ”galun” istället för ”galen”, så det kommer automatiskt för mig nu. ”Jag blir helt galun snart”

Satfläsk är också ett ord jag använder ofta. Och ”slappträske” är något jag säger om mig själv eller om någon annan är lat. ”Idag vart det inte mycket gjort, slappträske fastnade i soffan” ”Det kan väll slappträske göra?” Vet inte vart jag fått det ifrån dock.
Perfekta inledningen för nästa ord: slapptask.
 
Myssla = betyder typ mys-pyssla :p ni vet när man ”grejar” med något, hemma eller tex i stallet. Inte fullt städläge liksom men man går runt och plockar, fixar med det som faller en in -man mysslar! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Takire
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp