Era bästa icke-existerande ord

Villhöver är inte så tokigt.
Bästaste är hemskt. som om "bästa" inte räckte???

Jag har nog aldrig anvant Bastaste da jag sallan pratar Svenska med hundarna ... utom nar jag blir irriterad och sager att de ska "ga och lagg dig!"... men jag anvander "bestest" ganska frekvent om mina hundar.
Killen ar min "bestest" kille och tjejjen min "bestest" tjej.
Best, eller Bast racker inte alls vid sadana tillfallen da de ar "bestest". :cautious: :p
 
Vaaa? Lismande? Facebook/flashback?

Synonymer till lismande: Fjäskande, krypande, inställsam, sliskig, oljig, hal


Seriöst, hur kan du göra den kopplingen till ett sånt ord? 😳:(


Nu kan jag väl tycka som du att det kanske inte var så kul att sätta tanken om vilka ord vi INTE tycker om i denna tråd. Det var kanske lite tråkigt av mig.
Men, som ordets tolkning är vad jag ser det. Alla dessa inlägg på FB där man är ute med bästaste vännen på teater eller hälsar på bästaste den eller den. Att den som skrivit tänkt sig så, är med stor säkerhet inte fallet.
 
Den där lilla svartvita fågel som springer på iskanten och dyker ner i vattnet heter Strömstare. Så nu kan du fyra fågelsorter! (Vilket är fler än min far, som kan två; kråka och icke-kråka.)
Men doppling var verkligen ett passande namn på den lilla söta dykaren.

Tack för info! Strömstare. Inte fullt lika bra som doppling men låt gå! :D Just ja, kråkor och skator vet jag faktiskt också hur de ser ut, haha! Glömmer att de finns för här härjar inga sådana.
 
Klapp och kluppit typ som i klippa klapp kluppit.

Har ett litet ”talfel” och kan inte säga tillexempel, jag säger tillsempel.
 
Uppanför (ovanför)

Kasslrar (en kassler flera ....)

Sen sa hjärnan stopp. Återkommer nog. Har (tydligen) massor av ickeord jag använder 😇
 
SKORK. SKORGIS. Och INFLUENCERtortellini. Ord hittar jag på när nöden så kräver. Annars är det mer att jag felanvändet uttryck.

”Gå och hoppa in i duschen” är en standardfras. Min partner roas varje gång.
Infkuencertortellini?! Vad är det? :)
Klart man hoppar in i duschen, vad gör man annars?

Klapp och kluppit typ som i klippa klapp kluppit.

Har ett litet ”talfel” och kan inte säga tillexempel, jag säger tillsempel.
Upplänningen här räcker upp handen ^^ säger dock inte kluppit eller klöpp, däremot lös istället för lyste och tröck istället för tryckte.
 
Stula och stulat brukar jag använda mig av istället för låna. Är nog en variant av stjäla ursprungligen.
"Jag ska bara stula den där lite."
 
Infkuencertortellini?! Vad är det? :)
Klart man hoppar in i duschen, vad gör man annars?


Upplänningen här räcker upp handen ^^ säger dock inte kluppit eller klöpp, däremot lös istället för lyste och tröck istället för tryckte.
Jag tycker det kan vara svårt att avgöra vad som är påhittat och vad som är dialektalt.
Säger också lös, drulle, skullat, chopchop, drittlat, hutta, bä (titta en bä/ flera bäar= titta ett får/ fler får), strulpelle, klyddig och 300 flera olika varianter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 418
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Takire
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 585
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp