Era bästa recept på soppor

Rostad tomatsoppa
Rosta tomater i ugn. Klyfta eller dela små. Rosta på 150-175 grader i minst en timme.
Mixa med lite grädde eller buljong.
Salta och peppra efter behag
Klart
Jag brukar också mixa i lite basilika. Toppar med krutonger och i bland lite fetaost. Men toppa med sånt du tycker är gott.
 
Är inte grönkålssoppa, nässelsoppa och kirskålssoppa samma princip?
Det är det nog, verkar vara så när jag letar recept. Jag tänkte att det behövs olika ingredienser och kryddor för de olika smakerna. Nässlor smakar ju inte alls som grönkål tex? Godaste kirskålssoppan var/är jag ute efter helt enkelt :p eftersom jag har massor med kirskål haha.

Provade ett grönkålssoppsrecept och hade kirskål i istället idag, blev okej men inte mer än så tyvärr.
 
Det är det nog, verkar vara så när jag letar recept. Jag tänkte att det behövs olika ingredienser och kryddor för de olika smakerna. Nässlor smakar ju inte alls som grönkål tex? Godaste kirskålssoppan var/är jag ute efter helt enkelt :p eftersom jag har massor med kirskål haha.

Provade ett grönkålssoppsrecept och hade kirskål i istället idag, blev okej men inte mer än så tyvärr.
Har ingen som tur är så jag har inte provat. Jag har ätit ogräspaj dock och det var helt fantastiskt! Prova (jag har inte gjort det själv). Den var gjord på kirskål och nässlor och som en spenatpaj med äggstanning.
 

Liknande trådar

Mat Vilka är era godaste och bästa sopprecept? Gärna en soppa på rotfrukter, blomkål kan funka också. Testat blomkålssoppa en gång och det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 841
Senast: Ajda
·
Mat Jag har råkat missförstå annonsen hos en producent i reko-ringen och beställt 400 g mozzarella istället för 200 g. Normalt brukar jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 604
Senast: Amha
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 005
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 010
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp