Era bästa Sodatream-tips

Cattis_E

Trådstartare
Jag har nyligen blivit ägare till en Sodastream...
Jag tänker mig att dra ned på mitt (och gärna makens) cola zero drickande.
Jag vill ha era bästa tips, helst ska de innehålla så lite vanligt socker som möjligt.
Gärna läskande en varm sommardag.

Den på bilden nedan tyckte jag blev väldigt god.


PS. Jag slipper gärna att tråden tar stickspåret diskussion om sötningsmedel och dess påverkan/risker.:angel1: Ds.

7318690168799.jpg
 
Jag har nyligen blivit ägare till en Sodastream...
Jag tänker mig att dra ned på mitt (och gärna makens) cola zero drickande.
Jag vill ha era bästa tips, helst ska de innehålla så lite vanligt socker som möjligt.
Gärna läskande en varm sommardag.

Den på bilden nedan tyckte jag blev väldigt god.


PS. Jag slipper gärna att tråden tar stickspåret diskussion om sötningsmedel och dess påverkan/risker.:angel1: Ds.

7318690168799.jpg

Älskar Fun Light orange i, blir som Fanta :)
 
Jag smaksätter mitt bubbelvatten med "måltidsdryck" i olika smaker, typ såna här:
1623842802264.png

En förpackning brukar vara lagom till 4-6 flaskor bubbelvatten, lite varierande beroende på vilken smak det är, vissa funkar bäst med "lite smak" medan andra funkar bättre med mer smak.

Jag har alltid haft svårt för att dricka vatten och kan inte dricka mig otörstig på enbart vatten. Har hällt i mig alldeles för mycket saft, läsk och liknande genom åren. Hittade till sist Loka Päron som funkade och kom sen på att jag kunde göra som jag nämnde ovan och en egen Sodastream köptes in - för jättemånga år sedan!
 
Det godaste jag vet med sodastream är tyvärr inte sockerfritt, men kanske passar till något speciellt tillfälle? Eller till någon annan som läser tråden.
Smaksätter vattnet med Ikeas flädersaft, och lägger sedan i frysta jordgubbar i glaset (de funkar då både som smakgivare och kyler ned). Eventuellt toppat med mynta om man vill vara extra festlig.

Det kanske finns någon bra sockerfri flädersaft som kan ersätta Ikeas, men har tyvärr inga tips då jag inte testat själv.
 
Jag brukar hälla i lite hemgjord flädersaft. Den jag har gjort är så koncentrerad att det behövs väldigt lite.
 
@Malin_L @cili
Tyvärr tycker jag inte riktigt om fläder 🙈.
Jag kan dricka det, men ingen favorit.
Har funderat på om man kan hitta någon god citronsaft (tänk Fanta-citron) men undrar om inte alla är sockrade.

Någon som testat typ äppeljuice? 😇
 
@Malin_L @cili
Tyvärr tycker jag inte riktigt om fläder 🙈.
Jag kan dricka det, men ingen favorit.
Har funderat på om man kan hitta någon god citronsaft (tänk Fanta-citron) men undrar om inte alla är sockrade.

Någon som testat typ äppeljuice? 😇
Min favorit är Bob's blandsaft Hallon, annars kör jag precis som @ameo måltidsdryck och då gärna Äpple. 🙂
 
Tänkte precis tipsa om Zeroh! Har i princip alltid en med mango och en med ananas smak hemma. Har lite svårt att få i mig vätska, så de passar bra och stör inte min mage som fun light gör!
Dock kan jag verkligen inte tipsa om deras cola-smak, den är bara vidrig..
Tack för varningen om colan. Då undviker jag den 😇
 
Håller med om att bara ett par droppar lime är jättegott! Hade en period i våras då jag tog måltidsdryck med päronsmak, det var väldigt gott (krävdes inte mycket för att det skulle smaka päronsoda) 🙂
Hallon och mynta känns somrigt, citronmeliss också.


Sen vet jag att jag köpte kolsyrat gurkvatten förra sommaren (är största torsken för smaksatt vatten!), de hade dock tillsatt för mycket socker. Men tror att det blir väldigt gott om man gör det själv (och skippar sockret :meh:)
 
@Malin_L @cili
Tyvärr tycker jag inte riktigt om fläder 🙈.
Jag kan dricka det, men ingen favorit.
Har funderat på om man kan hitta någon god citronsaft (tänk Fanta-citron) men undrar om inte alla är sockrade.

Någon som testat typ äppeljuice? 😇
Inte äppeljuice direkt men Fun light Cloudy Apple är helt fantastiskt god!

Jag kör mest Fun light i mitt kolsyrade vatten, favoriterna är Cloudy Apple, Orange, Wild Strawberry Watermelon och Mojito, jag gillar egentligen alla deras smaker förutom den med fläder, den var inte nån höjdare.
 
Inte äppeljuice direkt men Fun light Cloudy Apple är helt fantastiskt god!

Jag kör mest Fun light i mitt kolsyrade vatten, favoriterna är Cloudy Apple, Orange, Wild Strawberry Watermelon och Mojito, jag gillar egentligen alla deras smaker förutom den med fläder, den var inte nån höjdare.
Jo, jag testade dne, blev rätt gott, men inte superfavorit ännu i alla fall.
 
1 krm salt till 0,5 liter vatten blir som vichyvatten. Så gott! Dock är det ingen höjdare för urinvägarna att dricka kolsyrat överhuvudtaget. Många med kroniska urinvägsbesvär blir av med eländet när de slutar dricka kolsyrade drycker. Magen kan också bli ledsen av kolsyra. Det kan bli magkatarr av kolsyran.
 

Liknande trådar

Äldre En tid har jag hört folk säga att cola zero som inte innehåller socker eller kalorier är nyttigare än tex sockerfri apelsinjuice. Jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 002
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp