Era bästa Sodatream-tips

Här är en artikel: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4799659/
och en annan som den refererar till: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3676152/

Amerikanska studier dock, men visar visst samband
Tack!
Orkade inte läsa jättenoga just nu *ont i huvudet*, men håller med om att det verkar finnas visst samband efter att ha skummat.
Men om jag inte läste fel så uteslöt de flera typer av dryck på en gång? Inte bara kolsyrat?
Hade varit intressant med en särstudie på bara det.
Hur som helst verkar de eniga om att fler studier behövs....
 
Så, har någon provat olika sorters juice? Eller blir juice bara svagt?
Tänker på typ tropisk juice. Vilka proportioner vatten/juice har ni haft i så fall?

@Mabuse Såg att du kört apelsin/äppeljuice och tog hälften vatten... Har du testat nån annan juice?
Jag får nog prova....
 
Dagens tips är som redan sagts, Fun light lemonade, men med skivade jordgubbar i också...

OBS! Jag kolsyrade vattnet i sin flaska och hällde i glas innan jag tillsatte smaksättningen och placerade glaset lite fint på spillskyddet för att ta en bild 😉.
received_1883653731795304.jpeg
 
Den från Jula, blir den som Ramlösas vatten med granatäpplesmak, om du provat den?
Med reservation för att det var länge sen jag drack Ramlösas, så helt lika är de inte, tror kanske inte den skulle hålla måttet sida vid sida så att säga. Däremot tycker jag den är god ändå, jag har haft svårt att hitta såna jag gillar.
 
Med reservation för att det var länge sen jag drack Ramlösas, så helt lika är de inte, tror kanske inte den skulle hålla måttet sida vid sida så att säga. Däremot tycker jag den är god ändå, jag har haft svårt att hitta såna jag gillar.
Skall köpa en provflaska nästa gång jag är på Jula!
 
  • Gilla
Reactions: kem

Liknande trådar

Äldre En tid har jag hört folk säga att cola zero som inte innehåller socker eller kalorier är nyttigare än tex sockerfri apelsinjuice. Jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 009
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp