Bukefalos 28 år!

Era barn då och nu? *bilder*

doglover

Trådstartare
Man kan ju se på barnen att de växer så de knakar här i bildtrådarna!

Man förvånas ju när man ser hur mycke de växer! Fina, underbara barn ni har!:)

Det förstår jag inte ibland när jag tittar på min "lille" pojke. Att han har bott i min mage.

14912756.jpg


Alldeles nykläckt!
4130 g tung och 53 cm lång.

20401143.jpg


Cirka 8 månader senare, en sisådär runt 7 kg tyngre och runt 20 cm längre.
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Jag kan inte fatta att jag har varit mamma i 8 månader, att det var runt 17 månader sedan han blev till.

Jag tycker inte det har gått 8 månader än?
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Vilka goda knubblår! :love:

Nä visst är det skumt. Jag trodde det skulle kännas mer "oj nu är jag mamma" men allting är så naturligt. Jag lägger upp bilder imorrn, ska ut o flyga lite idag.
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Knubblår är bara förnamnet! :p

Han har så knubbiga lår att byxor som ska sitta löst, sitter lite tajt och en bodysuit sitter som ett ålskinn över låren, men alldeles perfekt på resten utav kroppen. :D

Ja, bilder!!
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Jag tycker det känns lite konstigt typ. Är jag mamma? Whaaat?
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Jason ca 12 timmar gammal på bb. 4780 g tung och 54 cm lång
12048179.jpg


Jason nu i veckan, snart 15 månader. Vägning och mätning på tisdag, men gissar på ca 15 kg och en 85 cm.
20352967.jpg
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Det var en redig grabb det!

Känns det som att det har gått 15 månader?
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Ja, han är rätt "stadig";)

Känns som det var igår som han var sådär liten och bara låg stilla där man lämnade honom:angel:
Har under de senastee dagarna kommit på att fan, jag e ju verkligen morsa. Den där lilla underbara hulliganen är min son:eek:

Jag vet knappt om jag har smält tanken på att jag har varit gravid ännu.
Allt hände så fort. Han blev till bara knappa 2 månader efter att jag och sambon träffats, vi flyttade ihop när jag var i 6:e månaden och sen har allt bara gått i ett.
Nästa gång hoppas jag det blir lite lugnare så jag kan få njuta lite mera av det. Men med en vilding som Jason under samma tak blir det inte lätt:D
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Det gick knappt 2 månader här också!

Vi blev tillsammans 21 okt 06. i slutet av december blev jag gravid. 2 maj 07 flyttade vi tillsammans.

Men, Loke kan vara en vilding han med. Jag fattar inte att han har legat i min mage.
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Vi träffades 4 mars 06, vart gravid i mitten på maj, flyttade ihop i nov 06 och Jason föddes 17 (11 dagar efter bf) feb 07.
Men det gå ju det med:D

Nä, nu får jag rädda min son som klättrat upp i fönstret och kastat ut nappen, innan han kastar ut sig själv oxå:D
(Innan alla får panik, föntstret är inte tillräckligt öppet för att han ska få plats.)
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

*puh*

:D

Ja, du de här barnen...

Sitter stilla heeeela dagarna, froma som lamm är dem....
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Visst är det ofattbart hur fort tiden går...:eek:
Jag fattar inte att det är 7 månader sedan Emil föddes, han låg ju lixom nyss i min mage.

Nyfödd på BB, 2780 gr & 48 cm
phpdbvdl0.jpg


Nu 7 månader, vid 6½ månad vägde han 8300 gr & var 70 cm.
Han har alltså ökat 5520 gr i vikt och växt 22 cm. :eek:
n740919602_880540_1828.jpg
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Det gick knappt 2 månader här också!

Vi blev tillsammans 21 okt 06. i slutet av december blev jag gravid. 2 maj 07 flyttade vi tillsammans.

Vad roligt & höra att det är fler som var snabba & skaffa barn. :) Men vi slår nog rekordet tror jag... blev tillsammans 17 dec 06 och runt 20 januari 07 blev jag gravid. :angel: Vi flyttade ihop 1 feb 07, då visste jag inte ännu att jag var gravid, fick reda på det ett par dgr senare. :love:
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Där gick det fort!

Men nu har du ju en till liten inneboende ju :p
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

*hehe*

Om vi ska ha en till (sambon har erkännt att han vill det) så får det bli när det är rätt tidpunkt..
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Härligt att det kanske blir syskon & klart att det ska kännas rätt. :)

För oss passar det bäst att få dom tätt & vi kände båda sug efter en till direkt, så det var ju bara att köra på. :D Vi kommer säkert att vilja ha fler sedan, men då har jag sagt att jag vill ha ett uppehåll på 2-4 år eller nått. Då jag vill gå ner i vikt, jobba lite igen osv. Men man vet ju aldrig...kanske känner vi sug efter en tredje direkt osså... :angel:
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Jo jag vill jobba innan, få upp föräldrapenningen och skaffa större lägenhet innan.
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

På de här bilderna syns det så tydligt hur liten och pluttig han var för 6½ månad sen :love:

Syskon kommer vi oxå skaffa lite längre fram, efter flytten och när jag blivit frisk *längtar*

phph1jhxu.jpg

phpbze9lr.jpg

php0i9a6t.jpg

phpjo38vn.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 362
Senast: YaHilweh
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
80 272
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
93 936
Senast: hvala
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
80 420
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp