Era bästa alkoholfria på fest

Är det för att man får massa frågor om man uppenbart är nykter?

Ja, hade inte frågorna uppstått så hade inte heller önskan om att låta valet av att dricka alkoholfritt gå obemärkt förbi dykt upp heller. Man kan ju också vara en sån som vill sätta en ny norm på kartan, och därmed gärna delar med sig att att man dricker alkoholfritt och varför, men själv har jag inte den orken just nu.
 
Ah! Visste inte att Briska hade alkoholfritt. Toppen, brukar dricka deras alkoholcider annars så jag gillar säkert denna!
Den som smakar fläder är :d Haha, jag är typen som är över 30 och som normalt har smaklökar som en liten unge och sällan dricker alkohol. Men det kan hända att jag sagt till vänner att "jag känner mig vuxen" när jag köper en briska med flädersmak, vilket tydligen är väldigt lustigt :D
 
Den som smakar fläder är :d Haha, jag är typen som är över 30 och som normalt har smaklökar som en liten unge och sällan dricker alkohol. Men det kan hända att jag sagt till vänner att "jag känner mig vuxen" när jag köper en briska med flädersmak, vilket tydligen är väldigt lustigt :D

Då kan jag tänka mig att du har gott om alkoholfria alternativ också :D Själv är jag inget stort fan av det söta, förutom just Briska då, så det minskar ju det alkoholfria utbudet lite!
 
Då kan jag tänka mig att du har gott om alkoholfria alternativ också :D Själv är jag inget stort fan av det söta, förutom just Briska då, så det minskar ju det alkoholfria utbudet lite!
Haha, nej det går verkligen ingen nöd på mig så sett. Även om jag börjar tycka att det känns lite retligt att beställa in cola på en middag med personer som är lite mer seriösa gällande mat och dryck, så jag uppskattar tipsen som kommer in här också :)
 
Det finns en trevlig flaska bubbel på systemet som heter Billabong som jag drack som gravid.
Briska alkoholfri är också god, inte sådär sötsliskig.
Alkoholfri öl gillar jag Staropramens bäst.
 
Haha, nej det går verkligen ingen nöd på mig så sett. Även om jag börjar tycka att det känns lite retligt att beställa in cola på en middag med personer som är lite mer seriösa gällande mat och dryck, så jag uppskattar tipsen som kommer in här också :)

Jag och två gravida kollegor beställde in äppelmust igår på företagets julbord. Det stod inte med på dryckesmenyn så vi frågade, var jättegott!
 
Det finns en trevlig flaska bubbel på systemet som heter Billabong som jag drack som gravid.
Briska alkoholfri är också god, inte sådär sötsliskig.
Alkoholfri öl gillar jag Staropramens bäst.

Bra tips! Ska ta mig en sväng förbi systemet inför lördag. Känns lite trist att komma med en flaska cola när alla andra dricker bubbel och drinkar. Men en blandning av alkoholfritt bubbel, Ginger Beer och alkoholfri öl skulle ju vara trevligt :d
 
Bra tips! Ska ta mig en sväng förbi systemet inför lördag. Känns lite trist att komma med en flaska cola när alla andra dricker bubbel och drinkar. Men en blandning av alkoholfritt bubbel, Ginger Beer och alkoholfri öl skulle ju vara trevligt :d

Kika på hyllkanten på bolaget. De har ju små cirklar som beskriver syra, sötma och fyllighet. En flaska bubbel med mycket syra torde passa dig bäst.
 
Jag föredrar alkoholfri öl eller torrare variant av cider, annars blir det i princip oftast läsk eller fruktjuice som man lika gärna kunde dricka som sådan direkt istället för alkoholfri variant av något :D
 
Nu menar inte jag det här bara till just dig, tog en bara som nämnde det, det brukar ofta komma upp i såna här diskussioner.
Men det där med att "det går inte att se att den är alkoholfri", varför är det viktigt/att föredra för många? Är det för att man får massa frågor om man uppenbart är nykter?
Om man vill slippa diskutera att/varför man dricker alkoholfritt. Jag kan lätt tänka mig både situationen då man helst inte vill att det syns, och situationer då man gärna vill att det syns. Det beror ju lite på vilket socialt spel man vill ha kring sitt dryckesval vid tidpunkten.
 
Ünn IPA är en riktigt god öl med riktigt låg alkoholhalt, den är gjord på en speciell jästkultur som bara jäser ölen till ungefär en halv procent.

Just de Pommes Artisanal Pétillant är en ciderliknande äppeldryck som smakar vuxet, har varit poppis när jag har ordnat mingel.

Chapel Hill mousserande är helt ok.

Om jag vill ha alkoholfri frink på puben brukar jag be dem att blanda ihop något citronigt, det brukar bli bra! Jag vill inte ha för söta drinkar och citron är då ofta ett säkert kort.
 
Chill out har riktigt bra alkoholfria mousserande viner. Vita viner som är alkoholfria finns en hel del av, prata med personalen på Systembolaget så kommer du få bra tips utifrån vad du själv tycker om.
 
Tonic ("utan gin") är väldigt gott tycker jag. Och finns många goda alkoholfria öl, tyvärr kanske inte på puben där de oftast har bara Carlsbergs typ.
Men inget slår en iskall Cola när man druckit ett gäng starköl och tycker det räcker.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol O_o Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 945
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp