Era bästa alkoholfria på fest

Vad föredrar ni att dricka för alkoholfritt på fest? Jag ska köpa med mig alkoholfritt för egen del till en fest på lördag och funderade på alkoholfritt bubbel, men är det verkligen så gott? Finns det bra sorter? Alkoholfri öl kan jag uppskatta vissa sorter av.

På bar och klubbar, vad brukar ni beställa för alkoholfritt? Alkoholkulturen ju vara så stark att man förväntas förklara varför man inte dricker alkohol, och jag orkar inte stå i klubbdimman och berätta om att jag springer långlopp på helgerna, det finns roligare saker att prata om. Så det vore trevligt med tips på alkoholfritt från baren som inte är så uppenbart alkoholfritt (sorgligt men sant, och bespara mig gärna kommentarer om att jag borde byta vänner för det är inte dom det är fel på utan diverse löst folk som hänger runt).

Nu finns det ju ett tydligt syfte med varför jag kommer hålla igen med alkoholen det närmsta halvåret (marathonträning), men ärligt talat så känns det mer befriande än tråkigt. Mamma messade precis och frågade om vi verkligen skulle springa långdistans på söndag eftersom jag ska på stor fest på lördag. Jag svarade att jag ska dricka max två glas vin och sen alkoholfritt. Det känns faktiskt jätteskönt när jag tänker på det. Hoppas på att skapa nya vanor under denna vår som håller i sig sedan :)
Jag dricker gärna Briska alkoholfri cider, alternativt typ Fanta, Pepsi eller liknande, vet jag även druckit något alkoholfritt vin (tror det till och med var ekologiskt om minnet inte sviker mig), finns det inga alkoholfria alternativ blir det vanligt kranvatten eller möjligen till och med saft. :)
 
Min ”standard drink” är romcola, så när jag känner för alkoholfritt brukar jag bara ta cola. Nu är de flesta i min omgivning rätt ointresserade av vad andra dricker men om det är någon dryg jäkel med brukar de bara anta att det är alkohol i.
 
Bästa alkoholfria ölen, enligt min mening, är tveklöst Mikkellers Drinkin' in the sun/Drinkin' in the snow. Smakar inte blaskigt och alkoholfritt som många standardmärken gör. Den har dessutom börjat bli rätt vanlig även på restauranger/pubar som vanligtvis inte har så stort ölutbud.
 
Jag dricker gärna öl, och numera finns det en och annan som jag tycker är rätt ok. Även jag tycker att Mikkeller Drinkin' in the sun / snow hör till de bästa, en annan som jag tycker är helt ok är Brewdog Nanny State.
En nedslående mängd krogar är ju så hårt hållna av sin avtalade leverantör att den enda alkoholfria ölen de serverar är Carlsberg Non alcoholic, den tycker jag funkar i nödfall.
 
Alkoholfria drinkar är ju alltid trevligt. Jag är inte så mycket för öl så det dricker jag inte, men bubbelmässigtr Richard Juhlin trevligt även om det smakar sött och inte riktigt alkholigt, enligt mig. Men väldigt lättdrucket är det. :D
 
Jag blev tipsad om Richard Juhlin också, finns två olika flaskor på systemet, har dock inte testat än :)
Den är riktigt bra! Både min kompis som inte dricker (längre) och min kompis som är gravid tycker Richard Juhlin är en av dom bästa. Jag har inte smakat så många alkoholfria men gillar den också.
 
India pale soda med mango-smak:love::love::love: Finns på systemet. Brukar handla hem o dricka i vardagen ibland för att motivera mig själv att plugga, för den är så himla god. Extra bäst för den som gillar öl och IPA annars :)
 
Jag gillar Ginger Joe eller andra sorter av ginger beer! På krogen brukar jag beställa "nåt riktigt syrligt/fruktigt/gott alkoholfritt" och låta bartendern freestyla :d Sällan blivit besviken faktiskt! :bump:
Jag tycker att det är lite tråkigt när det finns en lång lista med alkoholhaltiga drinkar, men vill man ha en alkoholfri så får man frågan. vad tycker du om? Varför ska man inte få samma chans att pröva något nytt eller testa intressanta smaker bafra för att man avstår från alkoholen? Dessutom kanman ju inte beställa samma någon annan gång om den inte har ett "vedertaget" namn.
Senast jag var i Istanbul (några år sedan nu) så vaqr det så roligt att dricka sig igenom barernas stora utbud av alkoholfria drinkar (inte säkert att de alls serverade alkohol), helt utan "anledning".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol O_o Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 942
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp