Bukefalos 28 år!

era sadlar?

A

Amia

Hur ser de ut? hittar inegn bild på den sadeln som jag rider en häst i
 
Vilken ruskigt söt häst! men en bomlös passar rätt bra till stt rida distansritt i då? Jag planerar att börja med distans men har bara en dressyrsadel... inte ens en hopp... *s*
 
En dressyrsadel går utmärkt att rida distans i om den passar häst och ryttare. Hoppsadel är oftast sämre eftersom man har sämre sits i en sådan. Det gäller att spara energi och sitta bekvämt.
// Linda
 
Tack. :bow: :bow:

Ja, bomlös lämpar sig utmärkt för distans och längre ritter i allmänhet. Med vanlig engelsk bomsadel fick ofta min häst ont i ryggen efter tävlingar, för att inte tala om hur stel jag kunde vara. :p
Det existerar inte längre för våran del. :)
 
Där håller inte jag med men..
Rida en distanstävling i dressyrsadel skulle vara pest, men in hoppsadel, ja tack. ;)

Men gissar att det beror på vad man har för dressyr resp. hoppsadel och hur man trivs med dom.
 

Liknande trådar

Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Bubbles
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: liiinnea
·
Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp