Era senaste filmer, new edition!

Jag är mycket mycket avundsjuk :D

Men alltså, hur har du lyckats att inte hoppa 3-komb på tävling?! Det gjorde C i sin 3-4 120-start, sen har det varit med typ var tredje!

Haha det är väl allas dröm att få rida i F-bo :D Såg att C hade varit där och provkört banan ;)

Jag har ingen aning, det har varit en del klasser med 2st 2komb men ingen 3 komb:confused: Inte hoppat en enda 120cm med en 3komb.
 
Nu har jag äntligen fått uppleva min dröm att en gång i mitt liv rida på stora internationella hopparenan i Falsterbo :love:
Dock kunde den slutat innan den ens börjat då hästskrället gick igenom staketet och fick ett sår på insidan av benet som svullnade upp 2.5v innan avfärd. Blev skritt 30min om dagen i 1.5v, inte fören sista veckan kunde hon gå fullt ut. Så inte bästa uppladdningen kanske, men vi kom iväg iaf.

Vilket äventyr alltså! Det var så häftigt att få vara med om detta, går inte beskriva utan måste nog upplevas!
Måste berömma min fantastiska häst som var så cool med allt runt omkring, uppstallningen, vägen till framridningen, framhopp (som var lite kaos ibland, inte jättebra kombo med mötesskygg häst) och sist men inte minst de stora arenorna! Det hon tyckte var värst på banan var de stora blomlådorna som stod lite här och där på banan :D

Vi hoppade då Folksam open 6års klassen, båda kvalen gick i 130cm.
Första kvalet, finns inte så mycket att säga. Fick ett skitpet på det lättaste hindret på banan, annars hoppade hon super!

Kval 2. Vad ska man säga, hästen hoppar fantastiskt! Dock kunde man önskat lite mer av piloten. Glömde galoppen i början av rundan, blev lite av och på. Efter min jättemiss på hinder 5 så blev det bättre, hittade galoppen och flytet.
Är så stolt och nöjd över min fina Groda! :love:

Kval 1
Kval 2
 
Äntligen hade jag filmare till hands. :laugh:

På första filmen hoppar vi serien för andra gången, på andra filmen har vi fått in snitsen lite mer. :) På första filmen finns även vårt premiärhopp på 90 cm, har inte riktigt fattat att vi hoppade det (måste nog ut med mätstickan :o).


 
Äntligen är vi på gång igen. Denna höst kommer vi vara kvar i 90-1m helst ska jag hålla utkik efter 2st 1m Knoppen och kroppen måste orka då hästen inte har någon tävlingsrutin alls.
Bäst att hoppa första hindret rejält :rofl:
 
Film från min första P&J på 80 cm. Alldeles för nervös så jag rider inte alls bra, men det är bara att träna vidare!

Vet inte om det beror på att du var nervös men hade önskat att du var mer i balans och gav mer eftergift. Många av kråkhoppen beror på att du är efter i språnget och rycker hästen i munnen.
Träna mycket utan stigbyglar och träna upp din balans och följsamhet så kommer det bli super :) Ni ser ut att ha väldigt kul iaf :D Lycka till!
 
Vet inte om det beror på att du var nervös men hade önskat att du var mer i balans och gav mer eftergift. Många av kråkhoppen beror på att du är efter i språnget och rycker hästen i munnen.
Träna mycket utan stigbyglar och träna upp din balans och följsamhet så kommer det bli super :) Ni ser ut att ha väldigt kul iaf :D Lycka till!

Ja det är tyvärr precis det som händer, jag blir nervös, stel och inte alls följsam :down:

Tränar mycket på det, jag har svårt med timingen över hinder och att se avstånd. Just denna gång kändes det riktigt illa, då jag var helt blockerad av nervositet :banghead: Inte alls meningen att hästen ska behöva få ryck i munnen, måste jobba mer med mina nerver, men det är svårt!
Blir en ond cirkel, jag rider dåligt, han gör kråkhopp, jag vågar inte följa med i språnget för att jag tror att jag ska bli knockad, så gör han kråkhopp :o

Jag är ny på det här med hoppning (och ganska ny på ordentlig ridning över lag, har bara skogsmullat innan) så jag kämpar på, med hjälp av tränare såklart, hon säger precis som du och vi tränar mot att bli bättre :D
 
Ja det är tyvärr precis det som händer, jag blir nervös, stel och inte alls följsam :down:

Tränar mycket på det, jag har svårt med timingen över hinder och att se avstånd. Just denna gång kändes det riktigt illa, då jag var helt blockerad av nervositet :banghead: Inte alls meningen att hästen ska behöva få ryck i munnen, måste jobba mer med mina nerver, men det är svårt!
Blir en ond cirkel, jag rider dåligt, han gör kråkhopp, jag vågar inte följa med i språnget för att jag tror att jag ska bli knockad, så gör han kråkhopp :o

Jag är ny på det här med hoppning (och ganska ny på ordentlig ridning över lag, har bara skogsmullat innan) så jag kämpar på, med hjälp av tränare såklart, hon säger precis som du och vi tränar mot att bli bättre :D

Nervositet kan vara ett jäkla skit ibland ;)
Är du så pass ny inom hoppningen så hade jag tagit det lite lugnt och gått ner till 50-60cm igen tills du känner sig säker och kan rida mer följsamt. Testa att ha en rem runt halsen på hästen och ta tag i den nåt galoppsprång innan hindret.
Träna mycket studs och serier och försök hitta rytmen, koncentra dig inte på rätt avstånd mm utan låt hästen sköta det, det kommer så småningom om av sig själv :up:
Har du svårt med timing så stå i fältsits, håll i remmen runt halsen och försök lita på hästen.
Allt handlar om träning, träning och åter träning ;) Låt det ta tid och stressa inte :)
 
Nervositet kan vara ett jäkla skit ibland ;)
Är du så pass ny inom hoppningen så hade jag tagit det lite lugnt och gått ner till 50-60cm igen tills du känner sig säker och kan rida mer följsamt. Testa att ha en rem runt halsen på hästen och ta tag i den nåt galoppsprång innan hindret.
Träna mycket studs och serier och försök hitta rytmen, koncentra dig inte på rätt avstånd mm utan låt hästen sköta det, det kommer så småningom om av sig själv :up:
Har du svårt med timing så stå i fältsits, håll i remmen runt halsen och försök lita på hästen.
Allt handlar om träning, träning och åter träning ;) Låt det ta tid och stressa inte :)
Tack för tips! :) Att det ska vara så himla svårt att följa med i språnget istället för att luta sig halvt bakåt... :grin: Träning ikväll (brukar inte hoppa utan tränare eftersom jag är orutinerad, vill inte att det ska bli mer tokigt än det redan är :o) Ska se om någon kan filma på träningen så kanske jag kan få upp en film här och få lite mer tips! :up:
 
Tack för tips! :) Att det ska vara så himla svårt att följa med i språnget istället för att luta sig halvt bakåt... :grin: Träning ikväll (brukar inte hoppa utan tränare eftersom jag är orutinerad, vill inte att det ska bli mer tokigt än det redan är :o) Ska se om någon kan filma på träningen så kanske jag kan få upp en film här och få lite mer tips! :up:

Haha jag har haft typ samma problem fast tvärtom, jag kastade mig framåt i språnget och gav lite för mycket eftergift istället för att bara mjukt följa med :D Tog lång tid att träna bort men det gick ;)
 
Haha jag har haft typ samma problem fast tvärtom, jag kastade mig framåt i språnget och gav lite för mycket eftergift istället för att bara mjukt följa med :D Tog lång tid att träna bort men det gick ;)
Haha, ja alla har vi våra egenheter :rofl: Tar så lång tid att lära om sig när man har blivit van att göra på ett visst vis! Men är taggad inför träningen ikväll, ska göra mitt bästa :D
 
Igår var vi iväg och hoppade en 130cm avdA, hennes 3e avdA start (hoppat en 110, nolla och 8e plac och en 120cm, nolla och 8e plac).
Hon kändes så jäkla fin och rundan är nog en av våra bästa! Hade lite tur på hinder 10, men tur måste man ha ibland :D Vi nollade iallafall och tada(!) en 8e plac igen :laugh:

 
I söndags gjorde vi vår andra inomhusstart. Vi var iväg på en liten förra helgen startade då 2st 1m och tja vi kom runt. Hr nog aldrig hoppat så många kråksprång och hästen tittade på allt. Hon vart så uppe i varv men trots det så vart vi nöjda. Det är styrkan som saknas i bak men långsamt, långsamt så kommer den. Måste ju tänka på henne som en 4-åring inte som en 7-åring

Tur det är unghästklass så man kan stanna till när man tappade stigbygeln. :rofl:

 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 182
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 297
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 003
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 806
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp