Era tankar om detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Golden_Heart

Trådstartare
En nära person till mig sa så här;

Om man är fysiskt stark så är man psykiskt stark
Om man är fysiskt svag (dvs överviktig) så är man också psykisk svag.
Summan av kardemumman är att överviktiga är svaga psykiskt och personer i form med bra BMI osv, är starka psykiskt.

Håller ni med denna eller inte?
Vilka är era åsikter?

Välkommen till tråden! :bow:
 
En nära person till mig sa så här;

Om man är fysiskt stark så är man psykiskt stark
Om man är fysiskt svag (dvs överviktig) så är man också psykisk svag.
Summan av kardemumman är att överviktiga är svaga psykiskt och personer i form med bra BMI osv, är starka psykiskt.

Håller ni med denna eller inte?
Vilka är era åsikter?

Välkommen till tråden! :bow:
Vad är det som säger att en överviktig person inte är stark fysiskt? En person med lågt BMI kan ju vara svag och otränad likväl som att en överviktig kan vara väldigt stark.

Korkat resonemang, din nära bekant verkar vara ganska klen i knoppen. :laugh:
 
Helt uppåt väggarna om du frågar mig. Vad alls menas med psykisk styrka? Med det resonemanget skulle det psykiskt starkaste (lyckligaste? Stabilaste? Mest stresståliga?) människorna i världen vara elitidrottare inom styrkelyft/tyndlyftning :confused: Och deras bmi ligger många gånger högt över gränserna gör övervikt, vilket visar hur illa bmi funkar som värde.
 
En nära person till mig sa så här;

Om man är fysiskt stark så är man psykiskt stark
Om man är fysiskt svag (dvs överviktig) så är man också psykisk svag.
Summan av kardemumman är att överviktiga är svaga psykiskt och personer i form med bra BMI osv, är starka psykiskt.

Håller ni med denna eller inte?
Vilka är era åsikter?

Välkommen till tråden! :bow:
Jag kan säga många dåligt valda ord om denna person men det hjälper inte dumheten. men han låter som en mobbare!
 
Björnsson_Arnold_Classic_2017.jpg


Överviktig lika med fysiskt svag sa du? :laugh: Hafþór Björnsson, 188 kg, med ett gäng strongmantitlar. Tror han har viss psykisk styrka också för att hantera tävlandet.
 
En nära person till mig sa så här;

Om man är fysiskt stark så är man psykiskt stark
Om man är fysiskt svag (dvs överviktig) så är man också psykisk svag.
Summan av kardemumman är att överviktiga är svaga psykiskt och personer i form med bra BMI osv, är starka psykiskt.

Håller ni med denna eller inte?
Vilka är era åsikter?

Välkommen till tråden! :bow:

Vilken pappskalle på så många sätt. Pinsamt.
 
Visa bifogad fil 54084

Överviktig lika med fysiskt svag sa du? :laugh: Hafþór Björnsson, 188 kg, med ett gäng strongmantitlar. Tror han har viss psykisk styrka också för att hantera tävlandet.

Exakt den person jag tänkte på också. Han lyfter över ett halvt ton och ligger knappast inom normalgränserna för bmi. Om han har världens starkaste psyke låter jag dock bara osagt ;)
 
En nära person till mig sa så här;

Om man är fysiskt stark så är man psykiskt stark
Om man är fysiskt svag (dvs överviktig) så är man också psykisk svag.
Summan av kardemumman är att överviktiga är svaga psykiskt och personer i form med bra BMI osv, är starka psykiskt.

Håller ni med denna eller inte?
Vilka är era åsikter?

Välkommen till tråden! :bow:

Det var väl bland det dummaste jag hört, rakt igenom - allt!
 
Denna attityd är så vanlig, och den förstör min vardag ofta! folk med denna attityd kan säga åt mig på tunnelbanan, på stan, på krogen, på gymmet ja fan mig överallt. De tycker sig har så rätt att de kan försöka avbryta mig när jag pratar i telefon och informera mig om min fettma!
 
Alltså Personen som kommenterade mig ifråga är oerhört smidig, välmusklad, välformad och inte en uns överblivit fett.
Och han anser att klarar man inte av trädgårdsarbete, som med en Lie och är överviktig så är man psykiskt svag speciellt om man då råkar vara överviktig.
 
Senast ändrad:
Jag är stark fysiskt. Men psykiskt ett vrak om jag får säga det själv. Det är många som säger att jag är stark psykiskt bara för att jag har tagit mej igenom en 13 år lång och svår depression. Jag har tagit mej igenom andra svåra händelser åxå. Jag anser inte att jag är stark. Då skulle jag inte sitta med ångest och depression om vartannat. Stresstålig är jag inte heller. Så det är rent jävla bullshit säger jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 339
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Har haft ett jättebra samtal idag med psykolog på företagshälsovården. Vi pratade om allt möjligt; min fysiska och mentala hälsa, PTSD...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 623
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp