Era träningsrutiner.

doglover

Trådstartare
Hur ser de ut? Hur tränar ni och vad? Hemma/gym? Tycker ni att det är pest och att ni helst skulle vilja slippa (men gör det ändå) eller tycker ni att det är kul precis varenda gång?
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag springer, kör Crosstrainer, kör zumba hemma och går promenader.

All träning sker i perioder. Ibland tränar jag mycket och ibland mindre.
Beror helt på motivationen.

När jag tränar så brukar jag köra 3-5 ggr i veckan med hårdare pass.
Nu är det mest promenader och ett enstaka pass zumba för jag orkar inte mer med den vardagen jag har för tillfället.

Tänkte börja köra Crosstrainer något pass i veckan snart så fort jag kommer in i mina nya vardagsrutiner. Livet har ändrats på sista tiden.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag tränar på pass! Har varit en sån som klarade mig prima med enbart gym innan, men har nu tappat den motivationen. Så jag kör därför lite hårdare pass istället som MRL och Bodypump -helst det sistnämnda, helt klart. Hemma har jag absolut inte nog med motivation ännu, hade det innan så det kanske kommer tillbaka, men som det är i nuläget kan jag likväl strunta i det eftersom det inte finns någon vilja, energi eller ork.

I början är det oftast pina, sedan kommer man in i en fas där man tycker att det är helt okej/kul för att därefter ha en svacka och till slut komma tillbaka till glädjen i det igen. Just nu är jag i den första mer roliga fasen. Har varit sjuk sen i lördags och jag saknar träningen helt klart för tillfället!

Försöker gå på 2-4 pass/vecka :)
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag rider ju typ varje dag, 1-3 hästar beroende på vad jag hinner. Oftast 1. Annars försöker jag springa varannan-var tredje dag utomhus och så gör jag lite styrkeövningar hemma med enbart kroppen som redskap. Typ plankan, situps och sådant.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag älskar att träna men visst finns det dagar som det tar emot lite att komma iväg. Tränar kampsport 3 dagar i veckan, utöver det blir det 3 dagar på gym om jag hinner och en "vilodag", kör 10situps, 10rygglyft, 10armhävningar och 10 upphopp varje dag med. Tycker det är gött att hålla igång.
 
Sv: Era träningsrutiner.

För tillfället är de ganska obefintliga bortsett från promenader :o Försöker träna hemma men det blir liksom inte av på samma sätt+ att jag inte tar ut mig ordentligt då.
Under vintern har det blivit en hel del skidåkning men efter tjejvasan la jag det lite på hyllan, mkt pga sjukdom iof.

Men när jag är igång som normalt; Några ggr/vecka på gym. Mkt gruppträningspass men en del gymmande. Största delen av tiden kul men visst har man dåliga dagar, och speciellt dagar man är trött innan man ska iväg.

Nästa vecka börjar mitt nya gymkort gälla, längtar!
 
Sv: Era träningsrutiner.

Vad jag började med förra veckan och som jag vill fortsätta med är:

Träning på gym 5-6 ggr/veckan á 1-1½ /pass och ett par 1 timmes promenader i veckan. Sen har jag två hästar på heltid (den ena är dock skadad nu) och en som jag ska rida 2 dgr/vecka. Så normalt blir det minst 10 timmar på hästryggen i veckan också.

På gymmet kör jag nästan bara träning i maskiner, delar upp passen med olika fokusområden (överkropp, ben, kondition), och alltid uppvärning och nån form av avslut. Har provat yoga och gymcirkel men trivs bätter själv i gymmet!

Kan inte säga att jag tycker det är roligt varje dag, varken gymmet eller ridningen men allt som oftast är det det och jag känner mig duktig efteråt! Och den känslan gör det lättare att gå på att dagen efter också :) En ordentlig portion självdiciplin första veckan så rullar det på bra sen när man är igång!
 
Sv: Era träningsrutiner.

Tränar i genomsnitt varannan dag på gym. Eller jag varierar mellan att gå på gym och olika pass. Har en rätt skön känsla i kroppen sen jag kommit igång med det och det laddar energi som fasen. Utöver det så går jag minst en timmes promenad/dag eftersom jag har hund. Ibland blir det två sådana promenader, ibland går jag en längre runda. Jag tycker det är skönt att gå iväg och träna och få en timmes paus från vardagen. Det är mitt lilla andningshål :)
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag försöker hinna med att träna pass 2-3 ggr i veckan på Friskis (jympa och skivstång), springa 2 ggr i veckan och ev. något pass med styrka hemma. Rider också 2 ggr per vecka. För det mesta är det bara roligt, och skönt att använda kroppen! Det är klart att vissa pass är sämre men så är det ju med allt. Just nu är jag inne i en sån himla bra träningsperiod så jag bara längtar tills nästa pass :D
 
Sv: Era träningsrutiner.

Försöker hinna med minst 4 pass på gym i veckan. Tränar på Fitness24Seven och "min" anläggning har inga gruppass, utan då får jag åka in till Göteborg. Jag kör och varvar mellan spinning, roddmaskin och styrka. Tränar axlar, biceps, triceps, ben och mage varje pass. Ser dock till att det inte blir överträni g. Varannan vecka då jag har min son hinner jag max 1 h på gymmet, under lunchen. Jag tränar för att det får mig att må bra. Plus för att få en snyggare kropp :p
 
Sv: Era träningsrutiner.

Motivationen är långt ifrån topp varje gång, men jag pallrar ändå mitt arsle dit. Citerar Nike: Just Do It!
 
Sv: Era träningsrutiner.

Tränar minst fyra gånger i veckan. Ofta Body Pump(inte alla fyra passen då...det hade nog inte varit så nyttigt...), men gärna MRL, Box, Cx, Body Balance & Body Combat.
Har börjat springa igen efter vinterns uppehåll och siktar på Näsetloppet i början av maj och Göteborgsvarvet 18 maj.

Tränar för att bli snabbare, starkare och snyggare och för att ha de bästa förutsättningarna jag kan inför mitt kommande jobb.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Tränar 7-10 timmar i veckan; gång, cykel, löpning och yoga. Träningsmängden har varit konstant de senaste 2,5-3 åren, vad tyngdpunkten ligger på varierar med humöret. Så fort alla isfläckar försvinner kommer det dock bli tvunget med mer fokus på cykel då jag ska köra Tjejvättern.

Pest är det sällan, förutom de där löppassen ute i nollgradigt väder, hård blåst och snöblandat regn, utan oftast är det trevligt. Jag tvingar sällan mig själv att t.ex. springa om jag verkligen är dödligt opeppad, då kör jag ett yogapass istället eller går en långpromenad (har märkt över åren att det jämnar ut sig med opeppen). Överlag pallar jag inte träningsscheman där man ska göra en viss sak en viss dag, eller gruppträning då träningen måste ske klockan fem.

Motivationen finns alltid där, jag vill må bra och kunna äta mycket. :D Under hösten och vintern var jag först kraftigt förkyld i fyra eller fem omgångar direkt efter varandra och i samband med det konstaterades jag ha blodbrist. Det var fyra månader då jag inte kunde träna mer än sporadiskt och jag mådde så dåligt och det var så TRÅKIGT att behöva hålla igen på maten. Det sistnämnda gjorde jag i och för sig inte och därmed gick jag upp fyra kilo. :angel:
 
Sv: Era träningsrutiner.

KL

Mina träningsrutiner ser ut såhär: Dvs ett stort tomrum^^. Jag är en såndär som kommer på ibland att jamen man kanske skulle börja springa/åka inlines/simma/promenera osv och sen går jag ut hårt och det funkar i tre veckor och sen är det slutt. Tyvärr^^ Haha.

Men men, jag äter mindre istället och så rör jag på mig litegrann i vardagen och så iaf, har inget körkort så får vackert gå dit jag ska, så.


//r
 
Sv: Era träningsrutiner.

Gym ca 3-4 ggr/v.
Bara maskiner hittills, tänkte försöka våga mig på något pass också :o
(går dit + hem också så det blir ca 30 min promenad i samband med det)

Det är långt ifrån roligt varje gång - men då försöker jag fokusera på hur otroligt skönt det känns efteråt, och hur underbart det är att gå in i duschen (hemma, aldrig offentligt!) sedan :love:
Och sedan märker jag sådan stor skillnad på hela mig så bara att hålla igång det är en motivation, jag VILL vara så här pigg, sprallig och energisk - och gärna fortsätta krympa ur kläderna :D

Har kronisk värk som varierar från dag till dag, vilket kanske får folk att avstå från träning men för mig är det nästan så att ju ondare jag har desto bättre är det med träningen :)
Istället för "aj vad ont jag har - jag blir hemma idag" så är det "aj fan vad ont jag har - mot gymmet!" :bump: (det funkar för mig - hur andra gör är upp till dem - jag menar inte att det är fel att låta bli, om det kunde tolkas så :o )
Igår tränade jag med spänningsvärk, när jag klev ut från duschen hemma var all värk som bortblåst :D

Detta har gjort att mitt alvedonintag har minskat drastiskt - min lever tackar mig nog för det.

Har också införskaffat ett par skor som sägs aktivera benen mer när man går, vilket jag är böjd att tro på för jag fick grym träningsvärk efter första dagen :p
 
Senast ändrad:
Sv: Era träningsrutiner.

Jag tränar 5 dagar i veckan, mest cykel och styrka (pump, core m.m).

Har en app som jag tränar efter om jag tränar hemma, annars cyklar jag ute nu mer och tränar styrka på gymmet.

Jag har kronisk smärtproblematik som gör att jag måste hålla igång för att slippa medicinera. Dessutom ska jag köra lopp på försommaren och om det inte ska bli en enda lång plåga så är jag tvungen att träna.

Nu är det kul och jag är lite "beroende" av att träna, i början var det mer en pina.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag är extremt lat av mig. Förr har jag alltid haft motionen som en del av vardagen. Jobb som inneburit en hel del gå och stå, häst som ska tas om hand, ridning och cyklande överallt. Nu har jag ett stillasittande kontorsjobb, utan häst och fram till i förra veckan heller ingen cykel.

Har klippkort på simhallen i närheten och är där 0-3 gånger i veckan. Har slitits med en del förkylnignar på sistone så det har varit svårt att hitta en rytm. Hoppas dock komma igång nu igen. Speciellt då cykeln gör det hela mycket smidigare.

Ett helt inlägg av ursäkter och tomma löften - tjohej! :angel:
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag har tidigare sprungit 3 - 5 dagar i veckan, 3 till 10km per gång. Men efter ha brutit bägge fotlederna vill inte fötterna vara med längre, jag har försökt börja flera gånger, prövat att trappa upp på olika sätt men icke.
Nu tränar jag hos sjukgymnast två dagar i veckan och hatar det.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Kan roddmaskin funka för dig då? Då tränar du kondis och tja större delen av kroppen. De där med "snöre" kör jag med på gymmet.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Crosstrainer ?

Jag älskade att springa, sedan hände olyckan och jag kan i dagsläget inte springa (sörjer det varje dag). För att ändå få komma ut och träna så cyklar jag istället.. Man får försöka hitta substitut även om det är förbaskat tråkigt att inte kunna springa :/
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 788
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
517
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
875
Senast: Gulis
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 811
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp