Era träningsrutiner.

Sv: Era träningsrutiner.

Jag tycker faktiskt det är roligt varenda gång. Ibland så är det lite tungt att ta sig ut men väl ute så är det roligt. Ser ingen mening med att träna pass jag tycker är tråkigt eftersom jag knappast kommer att nå elit nivå och vinna tävlingar någonsin, isf kan jag se en poäng när det är ens karriär.
Med variation är alltid något roligt, för mig iaf, varierar mellan längdskidor rull/skate/klassiskt, löpning terräng/asfalt och gym och kör olika typer av pass och slänger in lite då och då grejer som ex orientering, skridskor, kajak och upptäcksfärder så att jag inte blir less.

Tränar 5-8h i veckan förutom när jag är sjuk eller har sjuk tentastress (räknar ej promenader, transportcykling o dyl.)
 
Sv: Era träningsrutiner.

kl

Jag tränar styrka på gym ca 2-3 gånger i veckan. Har haft denna träningsrutin i 13 år(!) med undantag för ett par längre utlandsvistelser. Springer även lite ibland när väder och knä tillåter. Jag brukar också gå dit jag ska, ska jag inte till skola/jobb så brukar jag gå en runda ändå :)
Nej, det är verkligen inte kul alltid! Men har jag väl kommit dit är det oftast okej och ibland riktigt roligt. Men jag vill ha en hållbar kropp och gärna försöka bli lite snygg;)
 
Sv: Era träningsrutiner.

+ calazirya har prövat båda men tycker det är så dödligt tråkigt :/
Har sex kilometer till stallet och cyklar när vädret tillåter men roligt är det inte.
Jag vill springa!!
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag har under de senaste åren ridit 1-4 hästar/dag alla dagar i veckan. Samt sprungit när jag haft tid och underlaget tillåter. Men nu kommer jag för första gången i mitt vuxna liv bara ha en häst som jag själv kommer att rida. Därför bestämde jag mig för att ta tag i mina kroppsliga svagheter och har nu jobbat med en sjukgymnast under ett par veckor samt införskaffat ett gymkort på ett fint gym som det är roligt att gå till. Planen är att gå dit minst två gånger i veckan och att gå på minst ett pass i veckan. Var på bodybalance idag och tänkte sikta in mig på främst det och yoga för att öka smidigheten samt spinning för konditionen (och gymträning för nacke/rygg).
 
Sv: Era träningsrutiner.

Säger som tassen: Tränar inte om jag är dödligt opepp och är därför skoj nästan jämt. INNAN man sätter igång och det är äckelväder är det iofs inte alltid kul.. :) Mest opepp kan jag vara inför ridning för det är det som oftast känns som "måste". BORDE köra styrka mer men gör det inte...
 
Sv: Era träningsrutiner.

Mm jag tyckte också att det var dödstråkigt från början. Nu älskar jag att ta ut cykeln på en runda, men jag sörjer löpning och hoppas att jag en dag ska kunna springa igen.

Crosstrainer är urk, men nödvändigt för att stärka.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Mina mål är att köra 3 gympass och 2 joggingpass per vecka. Tycker de flesta pass är roliga när jag väl börjar, däremot kan starten vara seg. Vill inte se träningen som ett tvång utan hellre en fristad och ett sätt att må bättre :) Sen ska jag väl inte sticka under stol med att jag vill få en snyggare kropp och kunna äta mer.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag tycker det är ganska pest och har väl egentligen inga rutiner. Men borde bättra mig på den punkten!

Jag tycker inte att jag har tid att åka iväg för att träna på gym eller dylikt så jag springer. Har egentligen som målsättning att springa minst 2 dagar per vecka men nu var det länge sen..
Promenerar i regel ca 1 timma per dag men då håller jag ingen vidare fart, blir inte svettig eller så..
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag rider 1 gång i veckan, yoga nån gång i veckan (för sällan just nu..) sen försöker jag åka längdskidor 1-2 ggr/vecka. När snön försvinner blir det promenader/jogga.

För att träningen ska fungera för mig måste jag tycka det är kul. Att vara instängd på ett gym är inte kul för mig.
 
Sv: Era träningsrutiner.

Nu har träningen legat på is lite sista veckorna, men normalt tränar jag 3-4 ggr/veckan :) blandar då gymträning, med kondition, går även på spinning och bodypump ibland. Har som mål att även gå på yoga pass eller göra yoga hemma minst 2 ggr/veckan :)
Är oxå ute och går några ggr i veckan.

Är inte alls kul att träna ibland, men oftast tar det mest emot innan, när jag väl tränar går det bra. Vet att jag mår så mkt bättre när jag tränar, jag blir glad av det, mindre stressad och min kropp blir inte så stel :)
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag tränar hård styrketräning fem dagar i veckan. en till tre muskelgrupper på varje pass. Alla övningar välplanerade in i minsta detalj, schemabyte samt en vilovecka var 10:e vecka.
Mest fria vikter, men även en del maskiner.

Jag fullkomligt älskar det! Tränar ihop med min fästman och en gemensam vän, och det hjälper absolut till med motivationen :)

Ett litet tips bara, om du tränar samma muskelgrupper alla pass i veckan kommer du inte att bli nåt vidare starkare eftersom de inte får en chans att vila och bygga upp sig. Den egentliga uppbyggnaden sker ju mellan passen :)
 
Sv: Era träningsrutiner.

*kl*

Jag tränade mycket förut, har varit latmask ett bra tag och tänker nu komma igång med träning igen.

För mig fungerar det bäst att inte ha något träningsschema alls och ingenting som liknar planering heller :D Jag tänker istället att jag ska träna så ofta som möjligt, och så blir det vad det blir.

Nu kommer jag ut på långpromenader varje dag tack vare hunden, men de kan man ju gå i olika tempo och få olika jobbiga beroende på var man går. Sedan älskar jag att jogga och träna styrka, så jag var nyss ute på en pyttekort joggingrunda och tränade lite hemma sedan.

Har jag inte allt för mycket träningsvärk så finns det alltid något man kan göra. Man kan göra några situps, man kan öka tempot på promenaderna, man kan köra ett kort pass på pilatesbollen.. Det blir roligare för mig också om man kan variera träningen rätt rejält. Någon minut här och där går alltid att klämma in, såå snart ska jag vara vältränad igen :D
 
Sv: Era träningsrutiner.

Det vet jag ;) Men jag går inte ut stenhårt. Däremot ska jag lägga ett schema för jag vill lägga på ett kol :p
 
Sv: Era träningsrutiner.

Jag tränar fyra pass kondition, tre pass på gymmet och ett pass simning per vecka. Ett distanspass cykel/löpning, ett kortare pass löpning, ett intervallpass cykel, ett intervallpass löpning och på gymmet blir det överkropp/ben/överkropp. Kör två pass om dagen ibland så det blir 1-2 vilodagar per vecka.

Det är inte alltid kul innan och det är inte alltid kul under tiden, men jag känner mig alltid nöjd efteråt. För mig handlar det om att inte tänka efter utan bara göra. Det underlättar enormt mycket för mig att ha en pulsklocka som talar om ifall jag kör för lätt eller för hårt under konditionspassen. Det känns psykiskt enklare att pressa på om jag vet att jag borde kunna hålla högre fart/högre puls än om jag bara går på känsla. Så det är ett stort tips till alla springande/cyklande/tränande som vill utveckla träningen!
 

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
839
Senast: Gulis
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 797
Senast: Habina
·
Skola & Jobb Jag är på väg tillbaka efter utmattning och ska efter en längre tid på 75% sjukskrivning nu börja jobba 50%. Det är jag själv som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 256
Senast: Seaside
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp