Eran ridklubbs luciashow

Barbabelle

Trådstartare
Brukar eran ridklubb ha luciashow? Vad brukar ni ha för nummer och kringaktiviteter?

Jag tillhör en liten ridklubb och tycker det är roligt att besöka andra ridklubbars luciashower särskilt lite större ridklubbar.

Brukar ni dela ut olika priser eller bjuda in hemliga gäster/kända ryttare från eran ort?
 
Om jag minns rätt från när jag var liten så brukade varje ridgrupp göra ett eget nummer. Nybörjarna hade ett gemensamt där de åkte häst- och vagn utklädda till tomtar, lucior osv och sjöng. Om de red så hade de ledare. De duktigare grupperna fick rida och andra göra nummer till fots. Det var också roligt när ridlärarna (och andra vuxna som är mycket på ridskolan) hade egna nummer. Antingen tillsammans eller var för sig och visade vad de kunde.

Jag minns att det en gång kom en westernryttare med quarterhäst och visade lite western och det som fastnade mest hos lilla mig var hur snabbt den kunde accelerera!
 
Gymkhana har varit uppskattat! Allra mest uppskattat har varit med lag som varit hyfsat jämna och vågat rida på lite - typ stallpersonal vs ridlärare, ungdomsstyrelsen vs föreningsstyrelsen
 
Här brukar det vara hoppuppvisning från ryttarsatsningen a la hoppkadrilj, förra året hoppade de i halvcirkel med ljusslingor på bommarna. Dressyruppvisning i mörker med ljus på häst och ryttare av två av klubbens tävlingsryttare, luciatåg, tror det brukar vara duellhoppning och så obligatoriskt luciatåg med de minsta barnen.
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 067
Senast: Dentaku
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 745
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 400
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp