Erat Hästliv

Sv: Erat Hästliv

*kl*

Ska försöka fatta mig kort.

Red sporadiskt när jag var yngre, eller snarare satt till häst ibland. Släpptes bl.a. ut på en hingst med förmaningen att jag skulle vända innan stohagen. :crazy:
Började på ridskola vid 12, hade bara råd med en termin och hade uppehåll till jag var 18 då jag räknar att jag började rida på riktigt. Blev medryttare på flera hästar i ett turridningsstall tillsammans med min mamma, började på ridskola igen strax efter och red där 2 terminer till. Gick en termins hästsjukvårdskurs på Blå Stjärnan.

Blev medryttare på ett äldre halvblod, sedan medryttare på ett par hästar till.
Skaffade egen häst 2005, en äldre ridtravare. Alldeles för tidigt, jag trodde jag kunde mer än jag kunde och nu i efterhand kan jag se att jag inte kunde ge honom det han behövde. :(
Min f.d. häst:

fixad.jpg


Skaffade foderhäst, f.d. galoppör som tyvärr skadade min medryttare allvarligt och bet folk i stallet. Hade honom i ett halvår innan jag insåg att jag behövde en tryggare häst även om han aldrig gjorde mig något. Men ett fullblod kräver också mycket extra vård och jag tyckte inte att jag var nog kunnig och lämnade tillbaka till ägaren.
Killen:
ute23jan1.jpg


Blev sedan medryttare igen, nu på den bästa hästen(kallblodstravare) i världen. Var parallellt med honom, medryttare på ett varmblod i samma stall där jag hängde 5-6 dagar i veckan.
Ställde upp i min första tävling på kallblodet och fick min första rosett, tog en del privatlektioner och hade det underbart. Tyvärr flyttade han men jag hade honom som min egen den sista sommaren på mitt landställe och har än idag kontakt med hans ägare.

Finaste Bork:

15augustibork.jpg


28sepuppsala.JPG


Sedan blev jag medryttare på den häst jag rider nu och har varit det i över ett år nu. Han är en ridtravare på 21 år, tyvärr har han varit skadad/ej igång i ett halvår av den tiden men nu ser det ljust ut.
Hade även honom som konvalescent på mitt sommarbete i somras.

hoppbild2.jpg
 

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 267
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 319
Senast: Sassy
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Anna-KarinO
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp