Erbjuda vid flytt, ändra sig?

Okej visst, men man kan ju inte ga runt och forvanta sig eller krava sig ratt till gavor heller, vilket det i detta fallet verkar handla om.

Jag ar uppriktigt forvanad over den harda tonen och hur manga som tycker TS ar oarlig, satillvida veden inte uttryckligen varit en del av forhandligen.
"Hej har far du en gratis gava. Eller nej, jag andrade mig" ar i min asikt fullt rimligt.
Menar inte alls att komma med hårda ord. Men för mig är det inte ett dugg rimligt. Man står för det man lovar, om det inte av någon anledning visar sig uppenbart orimligt. Det ligger dessutom förmodligen en mångmiljonaffär och lurar i bakgrunden.
 
Jag tänker att allt beror på situation. Var det en vecka sedan man pratade om att ta över veden eller månader sen. Är det ett nytt beslut hade köparen kanske redan en plan för att tillgodose sitt behov av ved. Är det däremot ett äldre beslut har köparen antagligen tänkt att behovet är tillgodosett.
Jag tycker att man alltid kan fråga på ett försiktigt sätt, och får man ett nej så släpper man frågan.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jisses så många svar 😄
Först och främst, jag är absolut inte oärlig. Jag är livrädd för att såra andra eller göra att någon känner sig orättvist behandlad så jag är inte ute efter att lura någon.
Jag vill min familjemedlem väl samtidigt som jag inte vill störa mig med köparna.

Veden pratade vi om efter kontraktsskrivningen. Köparna verkade knappt ha reflekterat över veden men verkade ändå tacksamt ta emot den.
Vi snackar om kanske 1,5 kubik så det är inga större mängder.

Vi får helt enkelt prata med köparna. Om dom inte tänkt att veden skulle rädda hela deras ekonomi denna vintern (vilket jag inte tror) så kanske dom kan tänka sig att dela 😊

Tack till er som inte dömt ut mig som 😈 med en gång 😍
 
Jag ar definitivt snallare/"dummare" an de flesta i traden.
Hade jag kopt ett hus, agaren sagt "gor det nagot om vi lamnar ved efter oss" och jag tankt "kanon, vad bra, dar sparar jag lite pengar". Andrar sig agaren hade jag val mer kannt "jaja, det var val lite surt, men jag ville ju kopa huset innan jag visste nagot om veden"

Fast nä. Det är näst intill omöjligt att få tag på torr ved inför kommande vinter nu. Det går liksom inte att elda blötved. Sedan anser ju jag också att även muntliga kontrakt ska hållas.
 
Jisses så många svar 😄
Först och främst, jag är absolut inte oärlig. Jag är livrädd för att såra andra eller göra att någon känner sig orättvist behandlad så jag är inte ute efter att lura någon.
Jag vill min familjemedlem väl samtidigt som jag inte vill störa mig med köparna.

Veden pratade vi om efter kontraktsskrivningen. Köparna verkade knappt ha reflekterat över veden men verkade ändå tacksamt ta emot den.
Vi snackar om kanske 1,5 kubik så det är inga större mängder.

Vi får helt enkelt prata med köparna. Om dom inte tänkt att veden skulle rädda hela deras ekonomi denna vintern (vilket jag inte tror) så kanske dom kan tänka sig att dela 😊

Tack till er som inte dömt ut mig som 😈 med en gång 😍
Hoppas du inte upplevde att jag dömde ut dig; det var absolut inte meningen och inte heller att låta hård mot dig utan jag diskuterade sakfrågan. Jag tolkade det som att veden kommit på tal innan avtalsslutande (kanske pga. juridikfrågan) men förstår att det inte var så.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 266
Senast: Squie
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 938
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp