Erfarenhet av 3D-skrivare, RepRap eller annat?

Köpa?

  • RepRap Kit

    Röster: 0 0,0%
  • RepRap sourcing

    Röster: 1 33,3%
  • Annat bygge

    Röster: 0 0,0%
  • Men köp en färdig!

    Röster: 2 66,7%
  • Köp ingen!

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    3

Monstermom

Trådstartare
Ja, som rubriken säger... Vill höra folks erfarenheter av att bygga och använda en kitskrivare? Hur svårt var det att få ihop det? Vilken kunskap och erfarenhet behövdes? (Jag är halvhyfsad på mekanik - kanske - men helt hopplös med el... :( ) Funkade den som den skulle sedan eller har ni hållit på att justera och fippla varenda gång ni använder den? Uppgraderat mycket? Är den väldigt känslig för att bli flyttad? Känslig för temperaturförändringar? (Och vad har ni för ram?)

Är den användbar - till det ni tänkt er och/eller saker som ni kommit på efterhand - eller är det bara en leksak som blir ståendes? Var håller ni till, är ni försiktiga med eventuella gaser från plasten?

Förmodligen en massa frågor till, men vi kan ju börja där. :D

Eller ja, förresten, vad hade ni gett för ett kit idag med den erfarenhet ni har? (Jag vill köra kit för att jag tror att annars kommer jag inte att begripa någonting med apparaten - och sourca komponenter från grunden är lite övermäktigt just nu - men avrådan från kit med bra argument är förstås också intressanta!)

Slänger med en omröstning också, funktionen finns ju så då ska den såklart användas. :angel:
 
Är det ingen på forumet som har pysslat med 3D-skrivare? Eller är det just RepRap som ställer till det? :(

Om jag flörtar med moderullan , kan jag få trådtiteln ändrad till "Erfarenhet av 3D-skrivare, RepRap eller annat", eller något åt det hållet?
wink-and-flirt-smiley-emoticon.gif
 
Två har röstat, ingen har skrivit... :cautious:
(Trots snäll hjälp med trådrubriken, tack!)

Nog finns det nördar så det räcker och blir över på det här forumet? O_o
Skrivare kanske är för barnsliga leksaker? :o :D
 
hmm, vet en som var med här för några år sedan som hade en 3d-printer.
Minns tyvärr inte nicket och har ingen aning om han har kontot kvar. Inte till mycket hjälp inte...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp