Erfarenhet av att hyra häst? Tips på stall?

mjossan

Trådstartare
Hej! Är det någon som har erfarenhet av att hyra häst, för och nackdelar? Vad bör man tänka på? Vad önskar du att du hade vetat innan du hyrde häst?

Och vilka stall skulle ni rekommendera att hyra av? Roempke, Sjöstjärnan, Karlshem och Grällsta är några vi fått tips om tidigare – någon som har erfarenhet av dem? :)
 
Hej! Är det någon som har erfarenhet av att hyra häst, för och nackdelar? Vad bör man tänka på? Vad önskar du att du hade vetat innan du hyrde häst?

Och vilka stall skulle ni rekommendera att hyra av? Roempke, Sjöstjärnan, Karlshem och Grällsta är några vi fått tips om tidigare – någon som har erfarenhet av dem? :)
Påminner om att det inte är tillåtet att diskutera enskilda uthyrare, däremot gärna kring att hyra häst generellt.

/mod.
 
Jag hade nog hyrt av någon som har gott rykte, hade frågat runt lite i min bekantskapskrets för att ta reda på mer. Finns alltid någon som känner någon osv.
Sen hade jag nog åkt och kollat om magkänslan känns bra osv. Det är vad jag hade gått på om jag skulle hyra häst.

Har själv inte hyrt häst så kan inte uttala mig om för- och nackdelar
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 743
Senast: Sorgsen
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
386
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp