Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

LitenIsa

Trådstartare
Har förälskat mig i en Mikk-line Vinter overall. Har dock bara sett bild på nätet och undrar därför om dem är bra? Är den värd 800kr? Det är ju så fin färg på den:D.

382_2236.JPG
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Jag har en Mikk-Line jacka + byxor och är supernöjd med dem. Fick det begagnat till "ettan" och både tvåan och trean har använt det.
Fast det har inte varit så mycket till "lek" utan mest som påklädning, eftersom vi inte använt den till "hemmabruk".
Men kompisen som jag fick det av sa att hennes dotter ALLTID var varm om rygg och rumpa i det....
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Jag har en sådan som vi inte testat ännu. Jag köpte den för den verkade praktisk. Men jag betalade bara 700:- i butik ;)

Men den har bara 2 m vattenpelare, minimun för att få kallas för vattentät. De flesta andra overaller har 10 m.
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Finns en för 700 också men om man lägger till 100kr så är den extra förstärkt i rumpan och knäna (tror jag det var).

Det svåra med postorder är ju storleken...
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Tycker det här med overaller är en djungel. Har ingen lust att betala så mycket pengar för någon som inte ens håller vatten ute. Elivia ska ju gå på naturförskolan och vara ute hela dagarna.

Alla tipsar om en Reima overall men tycker de ligger lite utanför vår budget med tanke på att hon behöver 2 overaller och 2 par vinterkängor osv.

Sen är jag ju barnsligt förtjust i lila:D.
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Kolla på senaste Plus. Borde finnas på nätet :)
Har för mig om att de overallerna blev bäst i test.
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Jag ska kolla med min svägerska vad deras barn har haft, de har gått på ur-och-skurdagis (i 08-land) i några år. :idea:
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Reima ska man köpa på våren när de rear ut förra årets färger... Annars kan det finnas beggat hos bekanta eller Tradera. Ibland kan en beggad märkesoverall vara bättre än en ny av sämre kvalitet. Det som är irriterande med Reima är att de inte får torkas i torkskåp *morr* Det känns inte bra när barnen ska hem på e.m. och overallen är blöt på hela utsidan. Men de är torra på insidan och det är ju det viktigaste.
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Det vore jättesnällt. Hör av dig när du fått svar.
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Men de nya Reima får man väl torka i torkskåp?

Jag vill ju egentligen få känna och klämma när jag köper saker. Men här i lilla Nybro finns inte så mycket att välja på. Har kollat på tradera efter begagnad Reima men tycker det är knepigt med storleken. Den kan ju inte vara allt för stor, hon måste ju kunna röra sig ute också.

Ska kolla på svt´s hemsida om jag hittar plus test.
 
Sv: Erfarenhet av Mikk-line Vinter overall?

Har nu kollat på plus test och Mikki-Line fick ju faktist bäst i det testet...
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: KesoNeso
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 762
Senast: LovingLife
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 326
Senast: Klara
·
Hemmet Jag funderar på att börja hyra ut ett rum i min lägenhet genom Airbnb för att få extra inkomster om något år när mina bolån löper ut och...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 750
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp