Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av njursten?

Nirvana

Trådstartare
Idag har jag varit hos veterinären med min blandis och fått reda på att hon har en njursten (ja, 2015 har verkligen varit ett toppenår för mig och hundarna :wtf:). Just nu känner jag mig lite förvirrad, det har varit för mycket att ta in de senaste veckorna så nu hoppas jag att buke kan hjälpa mig lite. Är det någon här som har haft en hund med njursten? Hur gick det för den i så fall, behövde den medicin/specialfoder eller till och med en operation?
I dagsläget ska vi bara avvakta och hoppas att hon inte börjar må dåligt samt göra regelbundna återbesök för att se hur allting utvecklar sig. Förhoppningsvis blir hon inte dålig men eftersom jag är en pessimist vill jag veta vad jag har att vänta mig om det inte går som vi vill.
 
Det var inte urinsten veterinären sa?
Långt mycket vanligare än njursten som är väldigt ovanligt på hund.

Tyvärr är det njursten som hon har. Om jag förstod det rätt så fanns det en sten + förkalkningar i vänster njure och enligt veterinären kommer hon troligtvis förlora funktionen i den njuren. Som tur är såg hennes högra njure jättefin ut så hon kommer förhoppningsvis klara sig med bara den men jag kan inte låta bli att oroa mig ändå. Både blod- och urinprov såg iaf jättebra ut nu så om hon inte blir dålig innan dess så ska vi göra om undersökningarna om ett år för att se hur det utvecklar sig.
Just nu är det bara jag som lider av hennes skruttiga njure, det är jobbigt att inte veta hur det kommer gå med den och att det inte finns något jag kan göra åt det. :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
2 783
Senast: movi
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 069
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp