Erfarenhet av sellpy

BernT

Trådstartare
Köpte en produkt från Sellpy som var inte alls som beskrivet när jag fick den så jag returnerade den. Tänkte inte mer på det men har gått 14 dagar nu utan återbetalning och när jag googlat så fick jag upp ''jag returnerade för 63 dagar sen och har inte fått tillbaka mina pengar'' och liknande. På deras hemsida står det att de återbetalar inom 30 dagar, men enligt lag har de ju bara 14 dagar på sig. Jag förutsätter ju att jag får tillbaka mina pengar, det är ju inget blufföretag, frågan är ju bara hur lång tid det tar. Är ca 2700 det handlar om.

Någon med erfarenhet av sellpy? Speciellt returer och återbetalning tänker jag? Bra? Dålig? Jag har aldrig använt det innan.
 
Jag har köpt två grejer därifrån, den ena kavajen hade ett brännmärke efter en cigg, den andra var sprucken i fodret. Båda gånger reklamerade jag och fotade skadan, fick tillbaka pengarna inom en vecka.

Däremot rörde det sig bara om några hundralappar i mitt fall.
 
De skickade mina varor till fel adress. Har varken fått varor eller pengar tillbaka. Kommer undvika att handla av dem.
 
Jag har köpt två grejer därifrån, den ena kavajen hade ett brännmärke efter en cigg, den andra var sprucken i fodret. Båda gånger reklamerade jag och fotade skadan, fick tillbaka pengarna inom en vecka.

Däremot rörde det sig bara om några hundralappar i mitt fall.

Okej, jag reklamerade inte utan använde vanlig retur. För det var väl inte något fel på varan den var mest bara jävligt ful irl :p

Håller tummarna för att jag får tillbaka det fort, men när jag googlade och läste det om att det tagit lång tid för många så kändes det sådär. Men ska inte ta ut något i förskott, de kanske är snabba.
 
Sälja - riktigt dåligt.
Köpa - bra. Köpt defekt vara och reklamerar - riktigt bra. Fick pengarna tillbaka + värdecheck.
 
Jag älskar idén, men tycker inte att man får in några pengar alls. Jag har börjat lämna hos HM, då får man en check på 50kr om man lämnar en påse. Jag har sålt enstaka, extra fina, plagg på FB.
Men jag shoppar aldrig på HM :o Har inte ens någon HM i min lilla stad vad jag vet Kanske jag lämnar det till klädinsamling istället
Sen har jag en del hästgrejor som jag förmodligen aldrig kommer att använda och som egentligen är synd att de hänger här och samlar damm
 
Jag har bra erfarenhet både av att köpa, sälja och returnera. Tror aldrig att något strulat faktiskt. Däremot är beskrivningens plagget inte alltid den bästa så det gäller att syna de plagg man verkligen vill ha.

Att sälja funkade också bra. Var vissa saker som de sorterade bort som jag tror hade gått att sälja, men valde att inte göra något åt det. Går säkert att tjäna mer av att sälja själv på blocket/Facebook/tradera men tyckte det var skönt att slippa allt meck som det medför.
 
Jag har bra erfarenhet både av att köpa, sälja och returnera. Tror aldrig att något strulat faktiskt. Däremot är beskrivningens plagget inte alltid den bästa så det gäller att syna de plagg man verkligen vill ha.

Att sälja funkade också bra. Var vissa saker som de sorterade bort som jag tror hade gått att sälja, men valde att inte göra något åt det. Går säkert att tjäna mer av att sälja själv på blocket/Facebook/tradera men tyckte det var skönt att slippa allt meck som det medför.
Det var just det där mecket jag ville slippa :)
 
Jag har skickat tillbaka tre av fyra varor jag köpt i den här sändningen.

* två varor har annan färg än uppgiven
* en vara är sliten så den är trasig vilket inte framgår av bilden men kan omöjligt förbigå någon som inspekterar och lägger ut varorna.

Sammantaget blir det ju VÄLDIGT mycket mer frakt bara för att de inte kan lägga ut beskrivningar som överensstämmer.

Förra sändningen var en vara så trasig att den inte gick att använda (skor där hela kilklacken bara satt fast i tån, på bägge skorna).
 
Sålde två lampor fungerade bra och jag fick pengarna snabbt efter försäljningen. Dock var den ena underprissatt tycker jag så jag gick in och justerade priset uppåt med 200 kronor och den blev såld till det priset inom några dagar. Har inget att anmärka på mer än deras extremt långa tider från hämtning till sortering och utläggning av till försäljning.. Hade aldrig orkat ta tag i att sälja och sen paketera själv så det var ett smidigt alternativ tyckte jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag köpte en jacka online som jag skulle vilja returnera. Tycker inte att den stämmer överens med bilden på hemsidan. Butiken skriver på...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Millicent
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 964
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 176
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp