Hej!
Vill inte göra dig deprimerad nu....

Men min häst fick en liknande skada i vintras (januari) men förhoppningsvis är inte din lika allvarligt skadad? Min vrickade sig kraftigt i hagen och tillföljd av det skadade han ett ligament som går från hoven och fäster i kronbenet. Han fick stå på boxvila i ett halv år, han har varit gipsad i ca. 2 ½ -3 månader och efter det har jag haft zinkabanadage på honom också. Nu i början av sommaren fick jag börja gå korta promenader och så småningom fick han börja gå i LITEN sjuk hage. Nu går vi 1 timmes promenader men han får fortfarande bara gå i sjukhage, för risken att han slår upp skadan är fortfarande stor. Om ett par veckor får jag börja sitta på honom. Men prognosen för framtiden är fortfarande oviss.

Nu blev det här lite rörigt känner jag, men vet ju inte om din är lika allvarligt skadad som sagt... Är det "bara" en vrickning så är ju konvalecensen säkert kortare och då har jag också hört att det är bättre att hästen rör lite på sig under kontollerade former. Min har varit så skadad så på honom var det boxvila som gällde!
Ja, det är var mycket kort om hur min häst har skötts under konvalecensen. JO! Glömde, en sak som jag kört stenhårt med är ultraljud! Det har varit super bra!
Vill du (eller någon annan) veta mer så hör av er! Man har ju fått lite tips och idéer under den här tiden....
/ Pia