Erfarenhet synnedsättning häst!

Ja verkligen sent svar 😂
Dubbelgula vet jag inte hur du tycker jag skrivit ngt om ? 😳
"Dock finns det ju som du säkerligen vet mycket kopplingar till sämre syn/synproblem/ögon, för hästar som utifrån TS bild, i kombo med TS fråga har något silver/gul anlag i osv "
Jag fattar ärligt inte vad du menar med det här? Utifrån TS bild är den dubbelgul?
Så därför antog jag att du menade att de skulle ha synproblem?
 
Väldigt intressant ämne egentligen. Min lille ponny verkar klara sig jättebra trots dålig syn. Han är försiktig i mörker då vi har stora hagar med mycket terräng. Men han vet exakt hur han ska röra sig och har memorerat alla hagar i minnet. Det märks så tydligt. Viktigt för mig att inte ändra hagarnas utseende i mörker. Som det verkar nu är han mer eller mindre blind på höger öga. Men behandlingen är inte klar ännu. Han bossar fortfarande i hagen!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: MiniLi
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 293
Senast: Linda_A
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 521
Senast: Pallen
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 231
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp