Erfarenheter av balltramp?

Måste bara fråga, inte kan väl en ny stråle ha vuxit ut på 2-3 v? Det har gått 1,5 v för min och det är inget nytt horn i sikte ännu...

Oj nu var det flera år sen jag hade honom så jag kommer faktiskt inte ihåg. Vet att jag höll på å greja en del med det och tvingade min man också att hålla på de dagar jag var borta på kurs och fota dagliga uppdateringar åt mig (🙈) men det läkte iaf fint till slut. Vet att jag hade bilder på förloppet men hittar de inte nu.
 
Kom till stallet ikväll och hästen har trampat av sig en baksko och såklart trampat in sidokappan rakt in i sulan. Jag orkar på riktigt inte mer. Kan tyckas mesigt men det här var verkligen inte kul att mötas av efter jobbet när man är trött och bara vill hem, faaaan alltså... La ett jodopaxomslag som får sitta över natten men nu har jag sån ångest över att jag inte spolade riktigt ordentligt in i skåran med en spruta, det borde jag såklart ha gjort, men jag blev så stressad att jag inte riktigt tänkte klart tror jag. Frågan är om man ska åka tillbaka till stallet för att göra om allt, eller om man ska försöka fokusera på att plugga dygnets sista timmar för att kanske ha en chans att klara veckans tenta. Nä usch, det får bli barfotahäst av honom nu även om han är lite öm...
 
Kom till stallet ikväll och hästen har trampat av sig en baksko och såklart trampat in sidokappan rakt in i sulan. Jag orkar på riktigt inte mer. Kan tyckas mesigt men det här var verkligen inte kul att mötas av efter jobbet när man är trött och bara vill hem, faaaan alltså... La ett jodopaxomslag som får sitta över natten men nu har jag sån ångest över att jag inte spolade riktigt ordentligt in i skåran med en spruta, det borde jag såklart ha gjort, men jag blev så stressad att jag inte riktigt tänkte klart tror jag. Frågan är om man ska åka tillbaka till stallet för att göra om allt, eller om man ska försöka fokusera på att plugga dygnets sista timmar för att kanske ha en chans att klara veckans tenta. Nä usch, det får bli barfotahäst av honom nu även om han är lite öm...
Förstår din frustration ❤️ min förra (fullblodet i min bild) trampade kappan in i framhoven en timme innan vi skulle åka på hältutredning... och drog svindyra flytsulor efter någon dag...

Jag kan inte säga att jag ångrar att jag numera har en ung barfoting som ska få ha boots endast vid ridning/körning längre fram. Jag kan ju faktiskt påverka hoven själv då med behandling, lite raspning osv. Och inget dras av 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag börjar verkligen känna mig så trött på att ständigt ha ont någonstans. Jag kan inte inte minnas när jag senast hade en dag utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 313
Senast: Novalisa
·
Hästmänniskan Hej Jag skulle gärna få lite råd av personer med egen erfarenhet av allergi och hästar och kanske t.o.m hälsoångest (om det finns ngn...
Svar
9
· Visningar
3 194
Senast: Zanuzzi
·
Hästvård Känns som vi är tillbaka på ruta ett med en av våra hästar. Den slog omkull över ett hinder i somras vilket resulterade i att han...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: kryddan
·
Hästvård Mitt 6-års sto (halvblod) råkade ordentligt illa ut igår. Har gjort sig illa i hagen och fått en ordentlig senskada på vänster fram...
Svar
15
· Visningar
2 060
Senast: pemi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp