Erfarenheter av dörrar på transport?

H

Hästen

Funderar på att köpa bakdörrar till min transport istället för bom och nu skulle jag vilja höra om ni har några synpunkter på det?
Jag såg det en gång när jag tittade på en häst och tyckte det verkade så säkert.Slippa krångla med bom.
Tack för tips! :)
 
Jag lånade en transport me det en gång och såg inga nackdelar, tycker att de verkar vara det säkraste och enklaste alternativet!
 
När jag körde mina unghästar första gången nu i sommar så lånade jag en transport av en kompis med dörrar. Det funkade jättesmidigt och kändes väldigt tryggt med tanke på att de var så ovana.

Piggy
 
På mitt förra släp satte vi in dörrar för vi hade en ponny som var expert på att huka sej och krypa under kedjan som det var i den. Jag var jättenöjd med dörrarna det kändes helsäkert.

Jag antar att det var sådana dörrar du menade, såg att en del skrev om dörrar istället för vanliga luckan men det var väl inte det du menade eller?
 
Hej,

Nej, det var sådana dörrar som du pratar om jag menade.
Ska nog beställa till min transport, smidigare än att leta ny kärra.Det är väl dyrt förstås men jag tycker det verkar så säkert!

Tack alla ni för svaren!!
:bow: :bow:
 
Hej!
Vi har dörrar i vår transport, så himla bra och säkert! :bump: Hästen kan ju aldrig rusa av rampen och skada sig själv eller någon i närheten! Det tycker jag absolut du ska göra!!:idea:
 

Liknande trådar

Utrustning Min häst lägger gärna svansen över bakdörren i transporten. Jag har såklart svansskydd på men det är ju bara resår undertill och hon kan...
Svar
8
· Visningar
593
Senast: Corax
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 794
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 061
Senast: Thera
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp