Bukefalos 28 år!

erfarenheter av horsehae? ger ni nåt mer?

annaa

Trådstartare
Jag har nyss bytt till det, och både jag och mina ponnys är hur nöjda som helst :bow:

Är det fler här som provat detta hö? Har era hästar blivit lika tokiga i det som mina? Jag försökte blanda vårt hösilage med horsehae den första tiden för att det skulle bli en försiktig övergång, men då ville de inte ha sitt hösilage längre, utan bara horsehae.

De står på fri tillgång på detta hö, men vad jag undrar är vad man behöver komplettera med? de behöver väl vissa mineraler? vilka?
Kraftfoder är väl onödigt när det är sådana bra värden på grovfodret? (Jag har en 24 årig valack som inte rids/körs och en unghingst som tömkörs och körs litegrann)
 
Jag råkar faktiskt ha mailat en hel del med han som säljer HorseHae. Påpekade att foderförslaget på sidan var felaktigt, tror det är ändrat nu. Du behöver komplettera med mineralfoder(t.ex. miner grön) + vitaminer. Du måste inte ge krafftfoder tack vare värdena, men lite skrammel kan man ju alltid pytsa i.
 
Det får du räkna på själv. :p Finns ju analysblad på hemsidan. Så räknar du ut hästens behov, och vad den får genom höet, så ser du hur mkt som saknas.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 728
Senast: Egonson_
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 415
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: mackan
·
Hästvård För ca 4 år sedan blev min då 7 åriga Nelly diagnostiserad med "kronisk kolik". Detta efter att veterinären blivit kallad i snitt en...
Svar
17
· Visningar
2 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp