Erfarenheter av Kimberly vintertäcke och regntäcke.

F

fragvis

Vad har ni för vintertäcken till era hästar? Funderar på att skaffa ett Kimberly vintertäcke till damen och ev ett nytt regntäcke av samma märke. Det Svea regntäcke jag har har en liten reva samt det torkar ju aldrig. Inge kul med veckor av regn.

Vad rekommenderar ni? Har även tittat på ett Shires regntäcke m fleecefoder. Andas det? Bra kvalitet?

Visst skulle det vara bäst med ett Rambo eller liknande, men det håller inte plånboken med om.

Dela med er av era erfarenheter.

mvh :bump:
 
Events regntäcken är jättebra :bow: De håller för evigt, väldigt tåligt material och det är inte dyrt. Snygga är dem också; grön/blå rutiga med bogveck. Bra passform etc. Har även ett sådant vintertäcke och det har hållt i nu 3 vintrar utan att bli sämre.
Min ponny som är utlånad har ett Bucas som är gammalt som gatan och lappat men det håller honom varm och fin hela vintern. Dem är ju dock dyra att köpa in men kolla på begagnade, det är nästan då dem är som bäst.
Rambotäckena är ju superbra men det är ju ingen som lämnar ifrån sig dem och det svider i plånboken efter det.
Själv kör jag med Rambo vintertäcken både ute och inne, man får två täcken i ett och slipper alla täckesbyten och kalla, ömma ryggar :)
 
Man får det man betalar för... :smirk: Kolla om du kan hitta nåt begagnat Horseware-täcke! Finns massor här på buke. :)
 
Kan du PM'a mig om vart? Är på jakt efter sådana och såg att du också bodde i södra stockholm.
 
Litar inte tillräckligt på människor för att köpa beg över annons, så vida det inte är så nära så jag kan titta på täcket innan köp.

Ingen som har något av dessa täcken, Kimberly eller Shire??? :confused: *ber snällt*

mvh :bump:
 
du är inte lika blåögd som jag då. ;) Kimberley har jag aldrig sett, men shires tror jag är bra täcken!!
Sen så finns det ett märke som heter Kingshead, det är superbra täcken inte så dyra heller! Tyvärr vet jag inte vem som säljer dom i Sverige.. :(
 
Jag har ett shires täcke, ett innevintertäcke som har hållt jättebra, jättefint är det. Och så har jag ett bogskydd från shires, superbra det också, men övriga täcken vet jag inget om.
 
väääänta lite nu... tror fan det är ett Kimberly som jag har liggandes i stallskåpet. Jag har ett mörkblått vintertäcke med vit rand och "märket" är skrivet i guld, tror fasen det är Kimberly (aldrig hört talas om förr).

Det jävla täcket köpte jag dagarna innan jag köpte min häst, en kall decemberdag. Försäljerskan lovade att det var ett sååå bra utomhustäcke och de sålde ut det billigare så jag slog till, 700 spänn var det nog.

Jojo, efter en vecka höll jag på att bli tokig! Det där :devil: -la täcket läckte när det snöade/regnade och andades inte så hon blev helt fuktig under när hon stod inne... Mest värdelösa skit jag köpt om jag ska vara ärlig, har inte ens samvete att krånga det på nån annan, är bara använt en vecka, men gud så dåligt det var.
Det värsta var när jag gick tillbaka till affären och klagade, då säger kvinnan i affären att "nej men vi kan inte garantera att detta täcket är vattentätt, hade du köpt ett dyrare så..." trots att hon själv sagt att det var sååå bra utetäcke :mad: Jag fick varken byta eller pengarna tillbaka, gud så arg jag var! :devil:

Så jag köpte mig ett för 1500 spänn istället, kalasbra täcke! minns tyvärr inte såhär på rak arm vad märket heter, men ofta stämmer "ju dyrare desto bättre" tyvärr....
 
*puttar upp*

Det måste ju finnas fler med åsikter om dessa täcken....

mvh :bump:
 
weatherbeata (modell gammalt) 150g
svea m halvhals 300g
event fyra-i ett-täcke Bästa investeringen hitiils

två termo täcken han har inne
 

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp