Erfarenheter av kk-förhållande

Return_to_the_moon

Trådstartare
Ja här går det undan för mig: först skrev jag en tråd om hur jag skulle överleva en distansrelation, sedan hur man kommer över ett ex och nu denna ;).

Vad har ni för erfarenheter av kk-förhållanden? Har det fungerat bra? Har ni varit kompisar innan ni blev kk? Har någon utvecklat starkare känslor för den andra så ni varit tvungna att avsluta?

(Jo jag har blivit erbjuden någon slags kram relation av en kompis. Det är en mysig person som jag litar på och som jag inte tror jag kommer få starka känslor för då hen inte är min typ. Och hen har sagt att jag inte behöver oroa för att hen skulle få känslor för mig.)
 
Jo då... Vi var bekanta kan jag nog summera vår relation som vi innan det blev kk av den. KK blev det mer eller mindre av en slump. O ja, himla bra var den. O nej, det skulle inte vara känslor inblandade men det blev det...från hans sida. Han blev kär...o inte jag. Relationen tog slut pga att jag hittade en annan.
 
Jag tror problemet med kk är att det liknar en vanlig parrelation rätt mycket då man är kompisar, är kärleksfull och har sex. Det enda som saknas är i princip benämningen att man är ihop.

Jag har väl för stort ego eller nåt, men jag är nog mest rädd för att han ska bli intresserad av mig. Sedan umgås vi i samma krets så där kan det också bli problem. Jag vill ju inte bli stämplad som hans. Jag vill vara fri och ev. i framtiden träffa någon ny genom den gruppen. Samtidigt kanske jag går miste om fantastiskt sex. Hm detta måste funderas på ;).

Vill gärna höra mer erfarenheter :)!
 
Har haft ett par kks, samtliga har gått åt helvete. En pga att jag fick känslor för karln (och att köra exklusivt är en rätt skitdum idé speciellt i det läget kan jag ju säga), och i samtliga fall för att karlarna förr eller senare visat sig vara svin som behandlat mig som skit. Vi har dock inte känt varandra sen innan utan träffats i dejtingsammanhang.
Annars är en kk nice, alla är ju inte svin :p

Allt beror på omständigheterna, det finns dom som är KK och håller på med t ex BDSM, då måste de ha någon form av krav för att det ska funka, t ex hur långt de kan gå osv.
Nu är det väl ändå inte det som menas med kravlöst sex, tvärtom är väl just krav i form av gränser något som alla har varesig de sysslar med bdsm eller inte.
 
Nu är det väl ändå inte det som menas med kravlöst sex, tvärtom är väl just krav i form av gränser något som alla har varesig de sysslar med bdsm eller inte.
Om du läser det jag skrivit igen har jag inte skrivit något om "kravlöst sex" utan enbart "kravlöst" som ett ensamt ord och dess betydelse.
 
Om du läser det jag skrivit igen har jag inte skrivit något om "kravlöst sex" utan enbart "kravlöst" som ett ensamt ord och dess betydelse.
Alright. Förklara då gärna hur du menar med att bdsm-utövare behöver krav som inte icke bdsm-utövare har för jag begriper inte vad det är du försöker få fram här. Vad är det för krav du syftar på som inte har med sex att göra i en sexuell relation?
 
KK javisst om man inte umgås i samma kretsar så har det fungerat för mig.

Inget kompishäng eller lära känna varandra. Visst visste man ju en del men vi umgicks inte om det inte var för just sex.

Tycker att så fort man är vänner sedan tidigare så krånglar det till det. Hoppas du dessutom på att kunna träffa någon ny inom samma krets skulle jag nog rekommendera dig att låta bli just denne person.

lycka till :D
 
Alright. Förklara då gärna hur du menar med att bdsm-utövare behöver krav som inte icke bdsm-utövare har för jag begriper inte vad det är du försöker få fram här. Vad är det för krav du syftar på som inte har med sex att göra i en sexuell relation?
Jag syftade inte på något särskilt, det var mest ett exempel på ett fall där krav kan förekomma. Krav kan även förekomma vanligt också, men tog det exemplet för att det skulle bli tydligare bara. Något annat hade inte jag i tankarna.
 
Mycket av det handlar väl dels om hur allvarligt man tar på sex, dels hur allvarligt man tar på förälskelser. Inget av det är väl något man kan ändra eller påverka hos sig själv så där från den ena dagen till den andra, men man kan ju veta ungefär hur man brukar funka.

Jag tror absolut att ett par tre olika kk:s/älskare/älskarinnor är att föredra framför en enda mer regelbundet återkommande - om det nu inte är så att man blir kk som ett lite lagom omständigt steg på vägen att erkänna att det är ett förhållande man har eller vill ha med varandra.
 
Jag syftade inte på något särskilt, det var mest ett exempel på ett fall där krav kan förekomma. Krav kan även förekomma vanligt också, men tog det exemplet för att det skulle bli tydligare bara. Något annat hade inte jag i tankarna.
Men vad för krav som exempel? För mig låter det som att du missuppfattat begreppet kravlöst i sammanhanget men jag kan såklart ha fel, och som bdsm-utövare (nåja) så kan jag inte låta bli att undra om det är nånting jag missar här.
 
Men vad för krav som exempel? För mig låter det som att du missuppfattat begreppet kravlöst i sammanhanget men jag kan såklart ha fel, och som bdsm-utövare (nåja) så kan jag inte låta bli att undra om det är nånting jag missar här.
Som sagt, syftade inte på något särskilt utan mer allmänt krav, inget direkt specifikt.
 
Mycket av det handlar väl dels om hur allvarligt man tar på sex, dels hur allvarligt man tar på förälskelser. Inget av det är väl något man kan ändra eller påverka hos sig själv så där från den ena dagen till den andra, men man kan ju veta ungefär hur man brukar funka.

Jag tror absolut att ett par tre olika kk:s/älskare/älskarinnor är att föredra framför en enda mer regelbundet återkommande - om det nu inte är så att man blir kk som ett lite lagom omständigt steg på vägen att erkänna att det är ett förhållande man har eller vill ha med varandra.

Tänkvärt!
Jag tar nog oftast förälskelser ganska lätt. När jag var i en längre samborelation kunde jag bli förälskad i andra utan att för del delen älska min partner mindre.

Har inte alls tänkt på att man skulle kunna ha fler kk samtidigt. Kanske funkar bra om man har den möjligheten.

Min osäkerhet kring den här killen är just det gemensamma kompisgänget. Att fast vi bara har en kk-relation (som folk såklart kommer få reda på), så kommer jag känna mig ägd av honom. Att jag liksom är paxad, att ingen annan kille som känner honom kommer vilja närma sig mig på det sättet. Jag vill känna mig fri nu. Jag är trött på att alltid tillhöra någon (har haft partner non-stop sedan jag blev vuxen.)
Och även om den relationen tar slut, så kommer folk av någon konstig lojalitet hålla sig borta från mig. (Jag är inte säker på att detta kommer hända i just denna grupp av människor, men troligen är det likadant som i övriga samhället.)
 
Tänkvärt!
Jag tar nog oftast förälskelser ganska lätt. När jag var i en längre samborelation kunde jag bli förälskad i andra utan att för del delen älska min partner mindre.

Har inte alls tänkt på att man skulle kunna ha fler kk samtidigt. Kanske funkar bra om man har den möjligheten.

Min osäkerhet kring den här killen är just det gemensamma kompisgänget. Att fast vi bara har en kk-relation (som folk såklart kommer få reda på), så kommer jag känna mig ägd av honom. Att jag liksom är paxad, att ingen annan kille som känner honom kommer vilja närma sig mig på det sättet. Jag vill känna mig fri nu. Jag är trött på att alltid tillhöra någon (har haft partner non-stop sedan jag blev vuxen.)
Och även om den relationen tar slut, så kommer folk av någon konstig lojalitet hålla sig borta från mig. (Jag är inte säker på att detta kommer hända i just denna grupp av människor, men troligen är det likadant som i övriga samhället.)
Men alltså, själva poängen med kravlöst KK-sex är väl att det inte finns någon exklusivitet inblandat alls? Om det blir lojalitet eller att du skulle vara "hans" (:wtf:) känns det hela väldigt konstigt.

Eftersom du känner dig tveksam så hade jag struntat i det. Finns fler människor att ligga med!
 
Men alltså, själva poängen med kravlöst KK-sex är väl att det inte finns någon exklusivitet inblandat alls? Om det blir lojalitet eller att du skulle vara "hans" (:wtf:) känns det hela väldigt konstigt.

Eftersom du känner dig tveksam så hade jag struntat i det. Finns fler människor att ligga med!

Nä jag har kanske helt fel. Det kanske inte alls kommer bli så, men jag tror nog att jag skippar honom ändå. Känner på mig att det kommer bli nåt slags krångel.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Crossline
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 796
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 338
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 859
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp