Erfarenheter av (männsiko-) Back on Track

tott

Trådstartare
Har problem med ryggen sedan länge och bestämde mig för att testa BoT ryggbälte. Köpte för 2 dagar sedan och är nu inne på min tredje användningsdag. Har haft bältet 4 timmar de två första dagarna (enligt instruktionerna), men...jag upplever nästan en försämring. Musklerna är ömma. Är det en reaktion på BoT eller har jag annars bara ryggmuskelont?


Berätta om era erfarenheter! Vet någon orsaken till att man ska börja använda BoT försiktigt?
 
Har problem med ryggen sedan länge och bestämde mig för att testa BoT ryggbälte. Köpte för 2 dagar sedan och är nu inne på min tredje användningsdag. Har haft bältet 4 timmar de två första dagarna (enligt instruktionerna), men...jag upplever nästan en försämring. Musklerna är ömma. Är det en reaktion på BoT eller har jag annars bara ryggmuskelont?


Berätta om era erfarenheter! Vet någon orsaken till att man ska börja använda BoT försiktigt?
Jag anv deras ryggbälte under en period när jag hade ryggproblem. Upplevde ingen försämring när jag började använda den utan tvärtom. Låter märkligt med försämring.
 
Jag har ett armbågsskydd som är en livräddare. Nackskydd vid känningar i nacken, fungerar utmärkt. :up:
 
Känner ni verkligen skillnad mot att tex ha en yllefilt/sjal? Det blir ju liksom bara lite varmt
Jag sover med den också, ingen sjal skulle sitta på plats över natten. :laugh: jag brukar vara välklädd runt halsen vintertid men tycker att jag känner en skillnad. Men det kanske skulle hjälpa med en vanlig sjal också? Tycker dock produkterna till människa är billiga och är nöjd, så jag kör vidare. :)
 
Använder knäskydd från BoT när knäet bråkar (gammal skada) och upplever förbättring i jämförelse mot andra skydd.
Vet inte om det är stödet från skyddet , det keramiska, eller placebo som hjälper och ärligt bryr jag mig inte heller så länge knäet gör mindre ont.
 
För mig med ledgångsreumatism så är BoT´s produkter riktiga livräddare när skoven är som värst.
Men jag kan förstå @tott om du upplever en försämring initialt för det blir en ökad blodgenomströmning i alla muskler, och då kan du få muskelömhet av för mycket användning i början.
 
För mig med ledgångsreumatism så är BoT´s produkter riktiga livräddare när skoven är som värst.
Men jag kan förstå @tott om du upplever en försämring initialt för det blir en ökad blodgenomströmning i alla muskler, och då kan du få muskelömhet av för mycket användning i början.
Lite så tänkte jag också. Hoppas diagnosen är rätt 😀 Har, som sagt, använt enligt instruktionerna, men mina muskler har varit/är "skrikiga" av stress eller nåt. Finns mycket att bearbeta.
 
Har också problem med ryggen och köpte förra vintern ryggbältet. Hade den på mig när jag mockade och var i stallet. Hade inte ont alls i ryggen på hela vintern. Vet inte om det var värmen eller en kombo. Denna vintern fick jag en känning i början och använde skyddet några dagar, sedan har jag peppar peppar inte haft ont mer denna vintern.
 
Jag har fotstödet plus handledsstöd. Bekväma att ha på sig, värmer skönt och stöder lagom. Om det är materialet eller stöder som hjälper kan jag inte säga men jag gillar dem.

Handledsstödet använder jag om jag överansträngt mig och fått ont. Fotstödet har jag alltid på vid mer krävande motion (tex när jag spelat lite fotboll sommartid) eller vid ridning då vristen krånglar periodvis. Har ett ledband i ena foten som bråkar och gör ont från och till. Har trampat snett för många gånger så det tål inte så mycket längre.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Leeelot
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp