Erfarenheter av magnetprodukter på häst??

A

Amor

Någon här som använt någon magnetprodukt för läkning eller liknande på häst med goda resultat? Ex. magnettäcke, paddar, boots mm

Alltid intessant att höra vad andra har för erfarenheter :bow:
 
Jag använder boots med magneter till min häst just nu.
Han stor konvalescent efter fång..och undergår behandling på Strömsholm. Någonting som förbryllat veterinärerna under hans behandling är att han haft ondare i ena hoven utan att man kunnat hitta någon anledning till det.
Efter det att han haft sina boots under mindre än en vecka..(dygnet runt) självsprack en hovböld i kronranden...och det mesta av hans smärta försvann.
Att fånget komplicerats av en misstänkt hovböld har funnits med i tanken från början...men någon böld har inte kunnat lokaliseras.

Jag tror att magneterna hjälpte till att få bölden att mogna..och spricka, men några bevis för att så är fallet har jag givetvis inte...Hur som helst har det givit mig anledning att fortsätta med magneterna..någon skada kan jag inte tänka mig att de gör..
 
min häst har haft en stor hård galla vb och lika stor men inte så hård hb. Hon har haft magnetpadd (eller vad det heter) i två nätter och gallan vb är nästan borta och hb märks bara som lite mjukt! Så att magneter funkar kan jag intyga!
/P
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 533
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill gärna höra era erfarenheter av belastningsfång. Hur behandlade ni det veterinär/hovslageri mm? Hur lång tid tog det innan alla...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: service
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 058
Hästvård Min häst lyckades balltrampa sig rejält för ca 1 v sedan. Har pratat med både hovis och vet som bara säger "håll det rent, det läker"...
2
Svar
22
· Visningar
2 041
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp