Erfarenheter av Uhips functional pants

Medryttarinna

Trådstartare
Som framgår av ruburken: Är det någon här som har några erfarenheter av Uhips sk functional pants.
De verkar finnas i tre varianter: en "vanlig", en "light" och en "urban".
De ska vara utformade för att användas vid stallarbete och hästskötsel, men dessutom kunna ridas i.
Har någon provat och vill recensera?
 
Tror bara de finns i vanlig och light, den tredje varianten har jag aldrig hört talas om. De har väl en färg som heter urban green om jag inte har fel för mig, det är inte den du sett? Min kompis gillar sina och tycker de är sköna. Jag funderar också på att skaffa ett par.
 
För friluftsare är det knappast någon nyhet att man kan använda någonting annat än ridbyxor i stallet. Slitstarka friluftsbyxor med stretch och fickor osv slår allt annat.

Jag har inte känt på Uhips variant eftersom mina nuvarande Lundhags lever vidare på sitt sjunde år. Jag kommer även fortsättningsvis köpa byxor från märken med mer erfarenhet av att göra funktionella byxor men kul att Uhip vågar utmana det föråldrade stallmodet.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 136
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: valy
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp