Erfarenheter kring FCP?

sockerdricka

Trådstartare
Hej!

Har en staffetik som är opererad för fcp i höger armbågsled, hon är nu strax över året. Hon opererades i början av december förra året.

Long story short: Hältan upptäcktes i början av sommaren, vi var hos flera veterinärer som inte kunde hitta felet så därför blev det en lång process innan det äntligen hittades. Under artroskopin hittades "förstadie" till fcp, dvs benet hade ej börjat fragmentera men det var ett "dött ben" som opererades bort.

Rehabas för fullt med bra resultat än så länge, rehabpersonalen var impade över hur bra hon blivit på kort tid. Har inte sett någon hälta men någon dag här och var kan jag se att hon går stelt några steg (3-4) efter hon har vilat. Vissa veckor ser jag inget alls. Skulle bara vilja höra era erfarenheter kring fcp? Hur har det gått för er?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: Sirap
·
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
3 884
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 387
Senast: bellala
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp