Ergonomisk mus

TheRedLightning

Trådstartare
När jag var hos en kund såg jag att denne hade en ergonomisk mus och vi pratade lite om fördelarna med detta.
I efterhand har jag börjat reflektera att jag själv skulle nog behöva köpa en, då jag upptäckt att min arm och hand mår bättre när jag provat att vända min befintliga mus för att prova hur det skulle kännas med en ergonomisk.

Men frågan är vilken man ska välja, om den ska va trådlös eller inte? Vilka fördelar respektive nackdelar det har osv?

Någon som har några erfarenheter?
d96aec2c-c1a8-479e-b60c-6d85de704fcb.jpg
 
Har ingen erfarenhet av ergonomiska möss, men skulle själv valt att skaffa en trådlös. Tycker det är så jobbigt med att ha sladd på den. Tycker den mest bara är i vägen då.
 
Har ingen erfarenhet av ergonomiska möss, men skulle själv valt att skaffa en trådlös. Tycker det är så jobbigt med att ha sladd på den. Tycker den mest bara är i vägen då.
Läste lite recensioner på den modellen jag spanat in mig på och då hade den trådlösa fått dåligt betyg för att den tappade "connection", så funderar om en sladd är bättre för att veta att den fungerar.
Har idag en trådlös mus, dock ej ergonomisk.
Ska försöka dammsuga och söka om jag kan hitta andra modeller som är bra också, som kanske funkar trådlöst också.
 
När jag var hos en kund såg jag att denne hade en ergonomisk mus och vi pratade lite om fördelarna med detta.
I efterhand har jag börjat reflektera att jag själv skulle nog behöva köpa en, då jag upptäckt att min arm och hand mår bättre när jag provat att vända min befintliga mus för att prova hur det skulle kännas med en ergonomisk.

Men frågan är vilken man ska välja, om den ska va trådlös eller inte? Vilka fördelar respektive nackdelar det har osv?

Någon som har några erfarenheter?
d96aec2c-c1a8-479e-b60c-6d85de704fcb.jpg

Jag föredrar trackpad före mus alla gånger. :up:
 
Förlåt! Jag menade förstås om TS hade provat och om det därmed skulle kunna vara ett alternativ till henne.

Jag räknade kallt med att du är en hejjare på trackpad, @Blueberry
Har provat en gång för längesen, tyckte inte alls om det då. Mitt ex köpte en för att använda i CAD-program, tyckte inte om den heller. Så jag tror inte att det är ett alternativ för mig, baserat på min känsla för dom.
 
På jobbet när jag caddar har jag en spacemouse från 3d connection i vänsterhanden för att röra mig i rymden och en rollermouse till högerhanden för klickande och andra kommandon. Spacemousen ska funka för gaming också men tar lite tid att lära sig. Jag kan tänka mig att spelupplevelsen borde bli bättre med en sådan också, åtminstone för cad är den oumbärlig.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
792
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 473
Senast: manda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp