Ergonomisk sovkudde?

Rosett

Trådstartare
Har en gammal Ikea-kudde som är typ ergonomisk men får ofta väldigt ont i nacken och huvudet av den så vill hitta en bättre. Behöver en som ger stöd för nacken.
Sover på sidan. (Oftast). Axeln brukar ”flytta” kudden uppåt så den delen som stödjer nacken hamnar fel. Tror jag måste ha en med speciell form på nackstödet.
Köpte en från Jysk men den var inte bra. För platt och nackstödet hamnar som sagt för högt upp, vid örat ungefär.
Vet att Tempur ska vara bra men de är väl i memoryskum vilket blir för varmt för mig.

Vad har ni för ergonomiska kuddar?
 
Har en gammal Ikea-kudde som är typ ergonomisk men får ofta väldigt ont i nacken och huvudet av den så vill hitta en bättre. Behöver en som ger stöd för nacken.
Sover på sidan. (Oftast). Axeln brukar ”flytta” kudden uppåt så den delen som stödjer nacken hamnar fel. Tror jag måste ha en med speciell form på nackstödet.
Köpte en från Jysk men den var inte bra. För platt och nackstödet hamnar som sagt för högt upp, vid örat ungefär.
Vet att Tempur ska vara bra men de är väl i memoryskum vilket blir för varmt för mig.

Vad har ni för ergonomiska kuddar?
Finns väl memoryfoamkuddar nu för tiden som är svala.
 
Har tempur cloud, klarar mig inte utan den. Har väldigt lätt för att få spänningshuvudvärk och nackont, upplever jag har mycket mindre problem efter jag bytte till den för två år sedan.
 
Har också tempur och kan inte sova med något annat. Innan jag skaffade den hade jag jätte mycket problem med nacken. Det var tillslut min naprapat som mer eller mindre tvingade mig att köpa tempurkudden och är väldigt tacksam för det 😁
Jag är känslig för värme när jag ska sova men jag upplever den inte varm.
 
Har tempur cloud, klarar mig inte utan den. Har väldigt lätt för att få spänningshuvudvärk och nackont, upplever jag har mycket mindre problem efter jag bytte till den för två år sedan.
Bildgooglade den, den ser ju ut som en vanlig kudde? Inget stöd för nacken?
 
Bildgooglade den, den ser ju ut som en vanlig kudde? Inget stöd för nacken?
Den ser ut som en vanlig kudde men materialet är nån foam som är rätt tung och den är mkt stadigare än en vanlig kudde. Vet inte hur jag ska förklara. Den är inte så fast som de andra tempurkuddarna utan mjukare men fortfarande så huvudet ligger stadigt.
 
Jag har en som är fylld med boveteskal. Den är både stödjande och formbar samtidigt. Man kan få precis den form och läge som man önskar genom att puffa till en valk för nacken själv och den blir faktiskt kvar när man ligger på den. Temperaturneutralt och luftande material. Vill aldrig ha någon annan kudde.
 
Jag har en som är fylld med boveteskal. Den är både stödjande och formbar samtidigt. Man kan få precis den form och läge som man önskar genom att puffa till en valk för nacken själv och den blir faktiskt kvar när man ligger på den. Temperaturneutralt och luftande material. Vill aldrig ha någon annan kudde.

Instämmer med föregående talare, vill inte vara utan min bovetekudde. Så mycket bättre än de (o)ergonomiska o oformbara kuddar jag provat tidigare.
 
Nu blev jag ju nyfiken på bovetekudden! Blir den hård? Jag får vissa kvällar väldigt ont i öra/huvud av kudden, vet inte varför. Oftast när det tar en stund att somna. Den känns plötsligt stenhård, för att kvällen efter vara lagom mjuk igen.

Kan bovetekudde vara nått för mig? Eller är den för hård?
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 570
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 809
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 756
Senast: Nirvana
·
Katthälsa Historia i kort. Hankatt, raskatt, innekatt som är ute om det är varmt och han vill... (oftast vill han inte och det verkar inte vara...
Svar
5
· Visningar
2 780
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp