Ersättning efter magsårsmedicin.

Charlotte1975

Trådstartare
Efter månader av medicinering för kraftiga magsår med Gastrogard och Andapsin är det snart dax att sluta. Vill fortsätta ge honom något lugnande för magen för att minimera att det kommer tillbaka.
Någon med erfarenhet på något som hjälp/funkat bra. Kollat lite på Naf gastrivet.
 
Jag ger Gastrivet till min magsårsbenägna häst under höst och vinter och jag upplever att det fungerar, nu när hon fick sitt årliga magsår i oktober så var symtomen mildare än tidigare år.
 
Efter månader av medicinering för kraftiga magsår med Gastrogard och Andapsin är det snart dax att sluta. Vill fortsätta ge honom något lugnande för magen för att minimera att det kommer tillbaka.
Någon med erfarenhet på något som hjälp/funkat bra. Kollat lite på Naf gastrivet.
Jag ger Bockhornsklöver, tycker det fungerar bra.
 
Acid ease är riktigt bra och anses vara bland det bästa på marknaden. Tycker att Gastrivet precis som allt annat från Naf är väldigt utblandat med en massa annat lull-lull för att spara in på de verksamma och dyra ingredienserna.
Är det smakligt? Ska flytta min häst snart och tänker att det kan vara bra att förebygga lite.
 
Lyssnade på en veterinärpodd där hon sågade Succeed och hela grejen med "hind gut ulcers" till knäna. Verkar inte finnas några peer reviewed studier heller?
Succeed testen, där de testar för blod i baktarmen är absolut inget att hänga i julgranen.
Succeed granulat/pasta är något annat. Artikeln finns här. https://scholar.google.com/scholar?...=#d=gs_qabs&t=1668200050971&u=#p=Wk0JB1HOMFwJ
Och ja enbart en studie men det är mer ön vad som finns på de flesta andra tillskott, därmed inte sagt att det inte finns andra som också fungerar. 🙂
 

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
551
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
469
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp