Ersättning för hundpromenader

Guldaskig

Trådstartare
För några dagar sedan fick vi en lapp i brevlådan från en tjej i 13-14 årsåldern som erbjöd sig att gå ut med hundar i området. Hon ville göra detta gratis under sommarlovet. Vi nappade direkt då vi har världens bästa hund för ändamålet och för att hon pga småbarn inte alltid får de där längre promenaderna hon skulle behöva. Vi känner dock att någon form av ersättning är på sin plats men har ingen aning om vad som är skäligt. Hon har varit ute en gång hittills och det funkade superbra, så vi tänker nog att vi gärna fortsätter och hon får gå med henne hur mycket hon vill. Vissa gånger för vår skull, t.ex. om vi ska bort, men andra gånger om tjejen själv hör av sig och frågar så går det givetvis bra att hon tar med hunden ut.

Hur ska vi tänka med ersättning, vad är rimligt? Och har 14-åringar Swish? 😳😄

Tänkte först lägga tråden på hund men är nog mer ute efter tips från föräldrar med barn i tonåren som kanske gör liknande grejer och får ersättning för det.
 
Jag hade nog stämt av lite med föräldrarna. De kanske har lite tankar kring ersättning. Så gjorde vi när vi fick hjälp med målningen av en grannkille. Kollade med hans föräldrar om vad de tyckte var en rimlig ersättning.

Det var en bra idé!
 
Jag hade nog stämt av lite med föräldrarna. De kanske har lite tankar kring ersättning. Så gjorde vi när vi fick hjälp med målningen av en grannkille. Kollade med hans föräldrar om vad de tyckte var en rimlig ersättning.

Det gjorde jag också när några vänners barn fick hjälpa till och plocka ihop lite trädgårdsris. Föräldrarna tyckte jag var för generös! :rofl:
 
För några dagar sedan fick vi en lapp i brevlådan från en tjej i 13-14 årsåldern som erbjöd sig att gå ut med hundar i området. Hon ville göra detta gratis under sommarlovet. Vi nappade direkt då vi har världens bästa hund för ändamålet och för att hon pga småbarn inte alltid får de där längre promenaderna hon skulle behöva. Vi känner dock att någon form av ersättning är på sin plats men har ingen aning om vad som är skäligt. Hon har varit ute en gång hittills och det funkade superbra, så vi tänker nog att vi gärna fortsätter och hon får gå med henne hur mycket hon vill. Vissa gånger för vår skull, t.ex. om vi ska bort, men andra gånger om tjejen själv hör av sig och frågar så går det givetvis bra att hon tar med hunden ut.

Hur ska vi tänka med ersättning, vad är rimligt? Och har 14-åringar Swish? 😳😄

Tänkte först lägga tråden på hund men är nog mer ute efter tips från föräldrar med barn i tonåren som kanske gör liknande grejer och får ersättning för det.
Jag hade spontant tänkt att ge en ersättning i ”klump” I slutet av sommaren istället för ersättning per gång, och då kanske ngn lite finare present beroende på vad hon gillar alt en klumpsumma.
 
Jag hade spontant tänkt att ge en ersättning i ”klump” I slutet av sommaren istället för ersättning per gång, och då kanske ngn lite finare present beroende på vad hon gillar alt en klumpsumma.

Ja men exakt, det tycker jag låter bra. Så blir det ju en lite större summa också 😊
 
Jag hade spontant tänkt att ge en ersättning i ”klump” I slutet av sommaren istället för ersättning per gång, och då kanske ngn lite finare present beroende på vad hon gillar alt en klumpsumma.
'Tror det är en bra idé + att stämma av med föräldrarna.
Jag hade en 13 åring som gick med mina hundar - det blev ganska dyrt i längden då hon fick 25 kr/ hund och gång. Hon gick 5 dagar i veckan med 3 hundar - alltså i princip 1500 kr/månaden. Jag upptäckte dessutom att promenadern blev kortare och kortare- till slut så gick hon bara mellan 15 och 30 minuter då var det helt ovärt tyckte jag.
 
Jag vet inte om det är relevant men kostnaden för tjänsten hundrastning 30 min/dag mån-fre för en hund kostar 2100 kr/mån inklusive moms av en vuxen med ansvarsförsäkring.
 
Hon ville göra detta gratis under sommarlovet. Vi nappade direkt då vi har världens bästa hund för ändamålet och för att hon pga småbarn inte alltid får de där längre promenaderna hon skulle behöva. Vi känner dock att någon form av ersättning är på sin plats men har ingen aning om vad som är skäligt.
Men om hon vill göra detta gratis, varför måste ni komma med en monetär ersättning? Är det inte bättre att köpa en present i slutet på sommaren när ni fått en bättre relation än att betala småsummor varje gång, om det nu är så att man prompt måste betala för allting.
 
Men om hon vill göra detta gratis, varför måste ni komma med en monetär ersättning? Är det inte bättre att köpa en present i slutet på sommaren när ni fått en bättre relation än att betala småsummor varje gång, om det nu är så att man prompt måste betala för allting.

Om du läser mitt senaste inlägg är det ju det jag också tycker känns bäst, alltså tex ett presentkort i slutet av sommaren.
 
Jag vet inte om det är relevant men kostnaden för tjänsten hundrastning 30 min/dag mån-fre för en hund kostar 2100 kr/mån inklusive moms av en vuxen med ansvarsförsäkring.
Jag betalar 2750 för deltid. Tror det kostar 3400 eller nåt för heltid, inkl moms. 30 min, vuxen med försäkringar etc.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 054
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp