Ersättning till privat hundvakt- vad är lagom?

ako

Trådstartare
Hej!

Hur mkt är lagom att ersätta en hundvakt med per dygn? Detta handlar om en bekant (förälder till en god vän) som har erbjudit sig att ställa upp så och då, t ex om vi åker i väg någonstans där det inte funkar att ha hunden med sig. Är ju svårt att fråga och få bra svar, tänker att hon kanske säger att hon inget vill ha eller liknande men jag tycker det är självklart att hon ska ha ersättning.
 
Hej!

Hur mkt är lagom att ersätta en hundvakt med per dygn? Detta handlar om en bekant (förälder till en god vän) som har erbjudit sig att ställa upp så och då, t ex om vi åker i väg någonstans där det inte funkar att ha hunden med sig. Är ju svårt att fråga och få bra svar, tänker att hon kanske säger att hon inget vill ha eller liknande men jag tycker det är självklart att hon ska ha ersättning.
Jag var hundvakt en längre tid till några valpköpare till min uppfödare. Tog 3000kr för tre veckor dvs ungefär 150kr/dag. Då visste jag att det var en enkel väluppfostrad hund som var rumsren och kunde lämnas ensam med dom andra hundarna.
När det gäller folk jag känner tar jag inget betalt. Då handlar det om tjänster och gentjänster då jag själv behöver hundvakt ibland 😊

Pensionat häromkring (Stockholm) tar 400-500kr per dag men då är det ”vitt”. Så du har något att gå efter.
 
Jag betalar 150 kr per dag (7.15-ca 16) eller 200 kr per dygn för mina två om de är kvar över natten. Privat hundvakt utan företag som inte vaktar några andra hundar än mina. Han gör det inte främst för pengarna men jag vill ändå betala för mig.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Jag brukar ha kompisens tonåringar hos oss. Väldigt win-win för alla. Brukar ladda kylskåp med mat och snacks och så betala typ 20€/dygn. De begär oftast mindre men de sköter det väldigt bra (har fem hundar och alltid nån med medicinering eller annat).

De får bjuda in folk om de vill och de behöver ju inte sitta där 24/7 heller. Vi har övervakningskamera utomhus samt i hundarnas rum så vi vet ju när de kommer och går.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Jag tar 250kr/dygn på vardagar, 350kr/dygn på helg och 550kr/dygn för storhelg. Tar inte betalt av vänner.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Hade jag varit hundvakt någon enstaka gång åt en kompis hade jag nog inte tagit betalt. Men behöver en vän hjälp ofta så hade väll 100-200kr varit rimligt. När jag behövt hundvakt av mina vänner någon enstaka kväll har jag köpt biobiljetter för kanske 350kr som tack.
 
  • Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 457
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 402
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 948
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp