Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Jag tycker ändå att ni ska kontakta markägaren.
 
Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Jag tycker ändå att ni ska kontakta markägaren.

Det ska vi :)! Men när jag pratade med min man om detta igår, och som han har fattat det så är det föreningen som äger "parkmarken" och då den mark som stugan ligger på :)! Det är en av de saker som jag hoppas på att vi ska få full klarhet i när vi får tag på ordföranden!
 
Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Om ni kommer fram till att arrendatorn har rätt, ta en pinne av korgpil eller annan salix. Dela den i kortare stavar, tryck ner i jorden. De gror och på en säsong växer de minst två meter. Det borde fungera som nytt sly/häck. Att ni ska behöva köpa en riktig häck för att ersätta sly är inte rimligt.
 
Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

KL

Jag tackar igen för all input och tankar vi fått, och tänkte bara berätta hur det blev.

Min man fick tag på ordföranden, och tyvärr visade det sig att det var en tomt utritad på andra kartor där nere som min man då gjort "intrång" på med sin röjning. Så det faller tillbaka på oss.

Så nu är ett ärende öppnat hos vårt försäkringsbolag, så de ska ta hand om allt och så får grannen komma med ersättningskrav till dem. Tur i oturen att man är försäkrad och att det går under "drulle"/ansvarsförsäkringen så det bara handlar om självrisken. Nu hoppas vi att detta ska vara ur världen snart så att vi kan släppa det och grannen blir nöjd och glad.

Tack igen för tankarna :bow:!
 
Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Värdet på slyn kommer nog att bli några hundra.
Och så är saken ur världen.

Jag fick en gång en hästhage uppgrävd av Vattenfall.
De stod där plötsligt en dag och grävde ner en kabel.
Det visade sig att de missat att ordna med mig p.g.a. bl.a. sjukdomsfall.

Jag fick gängse ersättning + litet till.
Det var bara kaffepengar och skulle inte ens ha räckt till att så igen efter grävningen.
De fick då fixa att så igen med vallfrö, men jag kunde ju inte använda hagen den säsongen.

Så om rötterna till slyet är kvar så är det bara att vänta.
Så länge kan de ju ha något annat som insynsskydd.
 
Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Som sagt värdet torde vara minimalt, det är lätt att ersätta sly och rimligen ska det ersättas med sly och inte en häck men det jag undrar över är om det verkligen sak gå på er hemförsäkring över huvudtaget. Din man har fått ett uppdrag och med området han ska röja uppmarkerat/beskrivet och då bör det rimligen vara beställaren som är ansvarig. Har din man gjort något annat ärn avtalat ligger det förstås på honom.

Täcker verkligen en hemförsäkring misstag som gjorts som ett jobb? Nu är det tveksamt att ersättningen kommer upp till självrisken men det kunde rört sig om helt andra värden i teori.
 
Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Lägg fram saken ordentligt till ert försäkringsbolag för jag anser att har din man gjort det på uppdrag av föreningen så är det föreningen som får ta smällen. Att det sedan kan bli så att föreningen förnekar uppdraget (med tanke på att det enbart var muntligt) eller ger en annan version av vilka instruktioner som getts är en annan sak.

Anser därefter ert försäkringsbolag ändock att det är er försäkring som ska gå in så må det vara så. Men jag skulle absolut se till att ge FB rätt info.
 
Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Så ordföranden förnekade att din man fått uppdraget? För annars finns det ju ingen anledning att koppla in ert försäkringsbolag.
 
Sv: Ersättningsskyldig för uppdrag från förening?

Så ordföranden förnekade att din man fått uppdraget? För annars finns det ju ingen anledning att koppla in ert försäkringsbolag.

Det undrar jag också. Sen vem fick ni kartorna av? (Du kan ju redan ha skrivit det och jag bara missat det).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp