Ert bästa lingonsyltrecept?

Rårörda lingon utan socker 😍

Blir inte det bara helt naturella lingon? :confused: Eller har du i något annat istället för sockret?

Har plockat lite lingon i helgen som jag tänkte råröra till maten någon gång under veckan och recepten jag hittar är typ "rör ihop lingon och socker, klart" :laugh:
 
Blir inte det bara helt naturella lingon? :confused: Eller har du i något annat istället för sockret?

Har plockat lite lingon i helgen som jag tänkte råröra till maten någon gång under veckan och recepten jag hittar är typ "rör ihop lingon och socker, klart" :laugh:

Jag brukar värma dem lite för att de ska gegga ihop sig, inte koka, bara värma :)
 
Men det bör ju bli bara surt? :confused: Sötman från sockret är ju en smakbärare, tänker att det sura tar över smaken?

Det blir jättegott 😍
Oftast köper jag denna pga lat 😁
sbr81147-lingonsylt-osotad-380g-torfolk-gard-ekologisk-palagg-sylter-smaksattare-koloni_medium.jpg
 

Liknande trådar

Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
610
Senast: cambodia
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 737
Senast: Blyger
·
Mat Jag har ju Jamie Olivers kokbok "5 ingredienser", vilket är en bunt rätter som lagas med endast, hör och häpna 7, nej skämtade bara, 5...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 618
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 886
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Sätta upp gammal tapet?
  • Den siarlösa ulvleken

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp