ESKADRON - fyra olika sorter ???

C

chrisse

Jag ska köpa ett par framben senskydd. Eskadron. Bruna. Stl Full.
Men så hittade jag fyra olika sorter :confused: och jag undrar vilken man ska satsa på?
Jag ska inte ha med fårskinn iafl men tog med den också...
Jag har ett par bakstrykkappor redan så.. =)
Jag funderar på modell nr fyra.. ?

1:
ESKADRON SENSKYDD
modell Ludger Beerbaum med fårskinnsfoder.
Dubbel kardborreknäppning.
Finns i svart, brun och vit.
Storlek ponny och full.
Pris: framben 749:-/par
Pris: bakben 495:-/par

2:
ESKADRON SENSKYDD
modell Ludger Beerbaum.
Kraftigare ytterskal med mjuk neoprene närmast hästens ben. Dubbel kardborreknäppning. Bästa passform och kvalite. Maskintvättbar.
Storlek: pony och full i vitt, svart, grå, marin och brun.
Pris: framben 559:-/par
Pris: bakben kort modell 325:-/par
Pris: bakben hög modell 695:-/par (end. storlek full)

3:
ESKADRON SENSKYDD
modell Ludger Beerbaum, FLEXISOFT fårskinnsfodrad.
Flexibel, mjuk kant baktill mot hästens ben för bästa passform. Kraftigare ytterskal med mjuk neoprene närmast hästens ben. Dubbel kardborreknäppning. Bästa passform och kvalite. Maskintvättbar.
Storlek: full. Färg: svart eller brun.
Pris: 849:-/par
För att matcha med bakbenskydd se ovan...

4:
ESKADRON SENSKYDD
modell Ludger Beerbaum, FLEXISOFT.
Flexibel, mjuk kant baktill mot hästens ben för bästa passform. Kraftigare ytterskal med mjuk neoprene närmast hästens ben. Dubbel kardborreknäppning. Bästa passform och kvalite. Maskintvättbar.
Storlek: full. Färg: svart, vit eller grå.
Pris: 695:-/par
 
förresten dom har nog skrivit fel på modell nr 3.

"fårskinnsfodrad... bla bla bla... mjuk neoprene närmast hästens ben"
:crazy:
 
www.henrikssonsridsport.se

Jaa... Och det står att dom inte har dom i brunt men jag har sett dom i brunt. kanske det var på hööks??
Aja dom lär ju finnas i brunt på Globen iafl senare :bow:
 
Eskadron flexisoft med geltec skulle jag ta.Lätt!
 
Jag har tvåan till vardags och ettan på tävling på min lilla hoppehäst. :) Tycker tvåan duger bra om man ska mest rida ut med dem, skutta lite smått.
 
Eskadron har 5 olika modeller och kanske 10 färger att välja mellan.

Normala
Normala Fårskinn
Flexisoft
Flexisoft Fårskinn
Gelinlägg
och antagligen är Flexisoft med Gelinlägg på väg ut på marknaden just nu.

De flesta butikerna har bara i ett fåtal färger och modeller, och det är lite tråkigt eftersom just Eskadron har så otroligt många mysiga färger i sitt sortiment på både de normala och flexisoft!
Svarta - vita - gröna - blå - ljusblå - röda - grå och bruna!

Har precis inhandlat de ljusblå senskydden m. strykkappor och matchande schabrak - och de är löjligt läckra!
 
den nya fägen som finns på bland annat svensk ridsport är nougat/beige jättesnygga :d vinröda är inte heller helt fel, själv har jag svarta tråkig som jag är :D
 
Jag har ett par flexisoft utan fårskinn som är bruna. :d
Jag tycker inte de nougatfärgade är snygga alls.. Kanske på ett fåtal hästar.
 
Jag har en skimmel med svarta ben och hoppas att brunt kommer passa. Har köpt ett par bruna bakstrykkappor men vill då ha ett par matchande senskydd till också.

Ska köpa det på globen sedan. Och ska leta efter ett brunt hoppschabrak till också!

Jag kan inte ha vitt på min häst då han ser så smutsig ut, hur mycket man än schamponerar. Han är ju inte vit utan ljusgrå. Vitt ser bara dumt ut på honom :crazy:

Men bajsbrunt borde matcha fläckarna till vardags också :bow:
 
nu kollade jag på gel-tec där och dom verkar ju himla fräna :d
 
Har också bruna senskydd och ett beigt schabrak med brun kant. Funkar finfint på gråa hästar med svarta ben/svansar/man men skulle nästan passa bättre på en flugskimmel :)
 
jag har de dära flexisoft skydden och samma med fårskinn i. jättebra skydd! vill även ha ljusbå tycker de ser hek snygga ut!!! :love:
 
Sv: Re: ESKADRON - fyra olika sorter ???

caballus skrev:
Eskadron har 5 olika modeller och kanske 10 färger att välja mellan.

Normala
Normala Fårskinn
Flexisoft
Flexisoft Fårskinn
Gelinlägg
och antagligen är Flexisoft med Gelinlägg på väg ut på marknaden just nu.
!

Det finns ännu fler modeller. Ex. flexisoft cross-country fram, höga bak. Och här är ytterliggare en annan modell:
streichkappestk480_462.jpg


Här är alla färger:
neuestk480_462.jpg
 
Sv: ESKADRON - fyra olika sorter ???

Bilder på alla färgerna som finns till flexisoft-skydden. (samma färger som i inlägget ovan, men jag tyckte bilden var så fräck):
5050161colorsflexisoft480_462.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver lite hjälp här med val av senskydd;) Mitt fullblodssto ska snart få släppas ut i stor hage med polare igen:bump: efter att ha...
Svar
19
· Visningar
3 077
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp