Eskil Erlansson

vallhund

Trådstartare
Har uppenbart inte förstått att #me2 inte betyder att man får taffsa på moderata riksdagskvinnor.
 
Jädra trist att en så i övrigt utmärkt politiker visar sig ha ett så avgrundsjupt hål i personligheten.

Jag blir stum av häpnad över att det ens förekommer. Jag jobbar inom verkstadsindustrin och det finns 0 personer som inte har vett nog att behandla andra arbetskamrater med respekt oavsett kön. Det finns en grundförståelse att både kvinnor och män är privatpersoner med olika livssituationer och att kliva över gränsen att talla på någon vore så otroligt verklighetsfrånvänt. Att en högt uppsatt politiker inte förstår bättre är bortom ofattbart.
 
Erlandsson har ju hela tiden framstått som en väldigt grovhuggen person, så det här förvånar ju inte. Såna män är ju såna, helt enkelt.

Men när han nu vill ha ett möte med kvinnorna för att förklara sig, visar han sig värre än jag hade gissat. Tack och lov vill moderatkvinnorna inte höra hans förklaringar.
 
Men när han nu vill ha ett möte med kvinnorna för att förklara sig, visar han sig värre än jag hade gissat. Tack och lov vill moderatkvinnorna inte höra hans förklaringar.

Förvånar mig inte ett dugg. Tror ofta män vill förklara sig med att det inte var så farligt och att de inte Menade Så, både för kvinnorna och för sig själva.

En handledare till mig som kommenterade mig och en medstudent på ett väldigt olämpligt sätt (skolan omplacerade mig efteråt) ville ju gärna ringa upp mig och Förklara sig. Hans chef tyckte väl att jag kunde ställa upp, ingen annan student hade ju någonsin klagat.. 😑
 
Förvånar mig inte ett dugg. Tror ofta män vill förklara sig med att det inte var så farligt och att de inte Menade Så, både för kvinnorna och för sig själva.

En handledare till mig som kommenterade mig och en medstudent på ett väldigt olämpligt sätt (skolan omplacerade mig efteråt) ville ju gärna ringa upp mig och Förklara sig. Hans chef tyckte väl att jag kunde ställa upp, ingen annan student hade ju någonsin klagat.. 😑
Mig förvånar det nog lite att han är till den grad ovetande. Politiker lever ju med att vakta sina steg.
 
@Petruska Ja men jag vet inte om det "politikerdelen" i honom som tafsat heller? Hade han vaktat stegen så noga från början hade han väl kunnat hålla händerna i styr tänker jag. O andra sidan är ju sexuella trakasserier också en maktdemonstration så det är ju inte helt omöjligt att han använt sig av tafsandet för den delen också.
 
@Petruska Ja men jag vet inte om det "politikerdelen" i honom som tafsat heller? Hade han vaktat stegen så noga från början hade han väl kunnat hålla händerna i styr tänker jag. O andra sidan är ju sexuella trakasserier också en maktdemonstration så det är ju inte helt omöjligt att han använt sig av tafsandet för den delen också.
Det jag tänkte var att politiker på den nivån behöver, och så klart ofta gör det, vakta sina steg hela tiden. Det är så små misstag som kan fälla en politiker. Men han har väl troligen inte fatrat att han har gjort fel här.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 735
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
430
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
12 580
Senast: thoora
·
Ridning Jag hoppas att jag la tråden rätt, annars får moderator flytta den! Jag undrar vad ni har för erfarenhet av struppipare? I normal...
Svar
4
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp