Etiska nämndens beslut om hingsthållaren

Kosmoskatten, jag har bara läst beslutet och tycker som sagt inte det var mycket information att hämta där, så det var mycket intressant att få din redogörelse. Ledsen att jag drog till med en vecka, hade inte tidningen framför mig och fick för mig att längre tid hade gått innan hästen kom under sjukhusvård, men jag ser nu att jag hade fel. :(
Hur som helst tycker jag att detta ärende har aktualiserat att SIF:s behandling av den här typen av problem behöver ses över, :mad: något som tydligen faktiskt är på gång.
 
Fast jag tycker fortfarande att i alla fall etiska nämnden har gjort ett gott jobb. Det enda man kan tycka är väl att det tagit lång tid, men så är det ju ofta med sådana här saker. Samtidigt har ju faktiskt etiska nämnden varit snabbare än vårt rättsväsende i att ta beslut i frågan och faktiskt även SIF:s styrelse. Det enda som man kan reagera på var väl att det rådde tveksamheter om huruvida beslutet var officiellt eller ej efter etiska nämndens beslut och före SIF:s styrelses beslut. Men rättspraxis är att även om ett ärende överklagas så är det offentligt. Det är väl rutinerna kring hanteringen av detta som bör bli tydligare och klara så det inte råder delade meningar om beslutet skall vara offentligt eller ej och min uppfattning är att man skall följa svensk rättspraxis.

:bump: :bump: :bump: Anette :bump: :bump: :bump:
 

Liknande trådar

Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 381
Senast: lingonben
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 045
Senast: Sirap
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp