Etiska nämndens beslut om hingsthållaren

Va? Har Islandshästen kommit idag? Då måste jag ju åka förbi föräldrarna och hämta den på vägen hem...
 
Jaså!? Kom Islandshästen idag då alltså? Antar att styrelsen fällt sin dom nu då...
 
Jag har fått min! Trodde faktiskt inte att SIF skulle gå ut med namn eller ta upp fallet öht, men tänk så fel jag hade!
Eloge till SIF faktiskt!
 
ja det var bra gjort!

Jag såg i artikeln om ordföranden att SIF tagit upp det här med Idrottsförbundet och håller på och diskuterar... Det är ju bra!
 
På ett annat ställe i tidningen står att överklagandet av ett beslut fattat ett visst datum avslogs, eftersom ärendet var korrekt handlagt.

Alltså är det tydligen så att det som kan överklagas är etiska nämndens hantering - inte beslutet i själva sakfrågan.

mandalaki
 
Personen ifråga är avstängd med omedelbar verkan, står det. Fyra sidor längre fram i tidningen förekommer personen i en annons där SIF gör reklam för/rekommenderar utbildade id-kontrollanter och microchipmärkare. Hoppas att det är en redaktionsmiss. En person som blivit utesluten skall väl inte samtidigt marknadsföras/anvisas av SIF :devil: ?????
 
Det var klantigt av dem. Hoppas att det är en miss, eller så är det tyvärr så att det är ont om ID kontrollanter& chipmärkare och det därför är bra att ha honom kvar på den fronten. MEN är inte detta något som även veterinärer utför?

Hursomhelst verkar ju det lite lustigt att han får var a kvar på vissa fronter och inte är TOTALT avstängd. De kanske inte har hunnit ta ställning i alla frågor i frågan sas.
 
Ja nu är jag med: Det var väl den där historien om att personen ifråga hade gjort sååååååååå mycket för SIF att denne borde få fortsätta trots den här incidenten :eek: och att man från SIF:s sida kunde tänka sig personen välkommen tillbaka efter avstängningen :eek:

Finns Islandshästen (tidningen) att köpa i en välsorterad pressbyrå :d :devil:
 
Jag tror att Elin har myglat till sig ett ex innan själva utgivningsdatumet, man har alltså "läckt" ett ex till henne i förväg :eek:........
 
ja vad bra att man nu fick reda på vem det var ...vet vem han e och han bor inte så långt från mig har träffat han och man tycker han verkar redig ...men man ser vad fel man kan ha . Starkars häst!! :bump:
 
Han har ju sin hingst tillsalu...läcker skäck. Tycker att det är otäckt, har åkt förbi orten där han bor många gånger på sistone och nu kommer man ju inte precis att bara tänka på Astrids Emil och hans hyss när man kör genom orten. På ett vis är det synd, hur stor chans är det nu att Tyr någonsin kommer till Sverige igen... :confused:
 

Liknande trådar

Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 342
Senast: lingonben
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 567
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 508
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp